Skit är det björn???
Grannen hittade denna skit,,, är det björnskit?
Den är vänd på så det vita luddet har legat neråt och när dom vände på den så var det "stora" korvar liksom,,,
men är den så här svart björnskiten?
kanske svårt att se på bild och pga att den har legat ett tag,, kanske max 1,5 vecka,,, då jag gått där och inte sett den då…

ingen som kan se vad det är? om det inte är björn kanske grävling?
Ser ut som björnbajs. Brukar se ut som en hög med blåbärsgröt den här tiden. Med inslag av lingon är inte ovanligt.
Innehåller ibland även hår..från byten eller kadaver.
Brukar vara en portion gröt ungefär…ibland större.
Sen brukar det komma mindre fläckar efter den stora och då går den när den släpper av sig.
-Anders

shit säger jag bara.. det är bara max 50 meter från vårt hus.. dom hittade björnskit längre upp i skogen för en vecka sedan,,, oj.. shit… nu får hunden vara kopplad vid kvällsrastningen.. hel svart hund och helsvart ute.. mmm..hon syns inte någonting för oss då…
tack för ditt svar.. mycket värt det…
Min första tanke var blåbär i skiten också. Inte för att jag sett en björnhög innan men jösses 50 m. Läbbigt men samtidigt spännande. Lite oroligt när de befinner sig så nära husen bara.
//Pia

går inte att skriva och skicka här..blir tokig
då gick det när jag skrev så där..
#5 jo lite läskigt är det när det är så nära… :-)

Uhhh,,,,jag får rysningar, tänka sig att du har dom så nära inpå, Irma, köp reflexhalsband med blinkande lampor åt din svarta hund!
Ja blinkande lampor på halsbandet kan vara en bra idé.
//Pia

Jag har försökt skriva tre gånger sen igår. nu kanske det går?
Shit,
" är det svart är det riklig tillgång på blåbär"

Koppla inte upp fel djur när du är ute bara