Att skapa externa länkar
Jag har på sista tiden börjat se det på fler och fler ställen här på iFokus.
Någon skriver in en adress och den länkar sig själv, dvs man använder inte "skapa länk"-knappen. Det kan tyckas vara ett jobbigt steg att öppna det fönstret, och klicka i "Öppna i nytt fönster", men faktum är att gör man inte det så öppnas sidan i mitten av iFokus, dvs det mittersta av tre fönster.
Storleken stämmer sällan, man ser inte heller vilken sida man egentligen är på utan kan få intrycket att man är kvar på iFokus, vilket ju är tråkigt för den fotograf, hemsidesägare (eller sig själv) man länkat till.
Så, när ni skapar en länk så markera länken, klicka på "skapa länk"-knappen, och därefter kryssar ni "öppna i nytt fönster", så syns er sida / den ni länkar till betydligt bättre, besökaren ser på vilken sida han är - och framförallt blir det lättare för oss som brukar besöka de länkar vi tipsas om.
mvh /Martin
mvh Martin
?????????
The Owls are not what they seem
de ska va gôtt å leva, annars kan de kvitta.....
Skall jag tolka det som att du inte förstår mitt inlägg alls, eller att du inte förstår problemet?
Jag kan gärna vidareutveckla mig om jag varit otydlig, fast då får du nog förklara i ord och inte bara frågetecken vad du inte förstår.
mvh /Martin
mvh Martin

Jag brukar bara klistra in adressen å den brukar så öppnas i ett nytt fönster men jag gör en test å tar mitt "fotoalbum" å bara klistrar in adressen
http://www.eyefetch.com/profile.aspx?user=bjorsa
Å samma länk men nu med skapa länk
http://www.eyefetch.com/profile.aspx?user=bjorsa
få se hur de blir nu :-)
mvh/bjorsa

Bägge öppnas i nytt fönster beror de kanske på vilken browser man kör med jag har explorer 6.0 ?
mvh/bjorsa
IE Explorer 7 så öppnas båda länkarna i mittenfönstret här :o(
mvh Martin
Tror inte det, har man använt "skapa länk" och kryssat i "öppna i nytt fönster" så fungerar det utmärkt även i IE7.
Tror helt enkelt det har med webbläsaren att göra, men skall kolla på DatornIfokus också, tack för tipset.
mvh Martin

#7Ok så då har jag fel i min webbläsare som öppnar länka i separat fönster utan att länken är gjord för det 

mvh/bjorsa
Näää, jag fattar nada!!! Är det när man ska skapa en länk? JAg gör bara så här: lgger in den kopierade länken, då ser den ut som vanlig text utan understrykning och bara i svart. Sen trycker jag på länkknappen i verktygsfältet. Då kommer det en liten ruta upp och där kopierar jag in samma sak. Det var det där med nytt fönster jag inte fattar, det kommer ju upp ett nytt fönster? Sen har man ju flikarna att gå på?
The Owls are not what they seem
de ska va gôtt å leva, annars kan de kvitta.....

Enklast och snyggast att markera ordet, låt oss säga ordet länk, gå upp i menyn precis ovanför rutan här. Klicka på kedjan, två snäpp till vänster om saxen. Skriv/kopiera in adressen där, och kryssa i rutan "öppna länken i nytt fönster". Då blir det så här: Länk. Förmodar att det är vad du menar Marnyman. Jag brukar även vid tillfällen fetmarkera länken, för ibland syns den dåligt med min syn :-). /Vanessa
Kata(rina), f.d. Vanessa som är mitt mellannamn.

Problemet marnyman fick var ju att länken inte öppnade i externt fönster utan här i mittendelen .
mvh/bjorsa