Svensk natur iFokus

Svensk natur

Etikett22-ute-i-naturen
Läst 3393 ggr
irma
0

Gräshoppor

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Har kommit på att jag bara älskar grähoppor! Så fascinerande djur, och så fredliga och snälla,, halv tama är dom också, kliver med lätthet upp på ens finger om man har tålamod.

jag vill se hur många olika hoppor det finns,, så sätt in en drös med Gräshopps bilder,,även vårtbitare, som är min dröm att ta ett fint foto på,,,
(men ska inte försöka få en sån på mitt finger då jag läste här någonstans att dom bits) Skrattande

Alberta
0

….kliver ? ….. hos mej hoppelihoppar dem, inte hjälper det att sitta still. Jag får njuta av dina bilder i stället. Hypnotiserar du dem eller nåt sånt? Parfymerar händerna?

oldwolfie
0

längst ner   på  sidan  finns  den  vackre gröne som  ställde   uopp  snällt klicka  på  bilden

amaira
0

#2 …med vovvens tassar (var det Erik?) i bakgrunden *hjärta*

å elddansen var farligt vacker!!! *ännu mera hjärta*

irma
0

#1 dom hoppar för mej med, men  lyckas man få fingret lite underifrån på dom så kliver dom upp. Iblad hoppar dom av direkt men då tar man fingret underifrån och då kan dom sitta kvar länge.. :-)

#2 vårtbitare.,.. Förvånad nu är jag avundsjuk här Skrattande

oldwolfie
0

amaira  jupp de  va erik 

tyckte  de  gav ett  perspektiv därför  fick  tassarna vara kvar

han e  go min erik som snällt ställer  upp  då  jag vill  fota nåt

irma  dom  finns  i massor  hos  mej    o ställer snällt upp  Oskyldig

irma
0

#5 låter toppen det,,, Skrattande

vanessa
0

Jag tycker att de varit väldigt tysta i år. Saknar deras spelande. Men å andra sidan så är jag inte ute och springer så mycket längre. Men då är det tyst. Så när jag väl hör någon njuter jag för fullt. /Vanessa

Kata(rina), f.d. Vanessa som är mitt mellannamn.

oldwolfie
0

när man går  hos mej är det öronbedövande   konserter   men  här  e de  ängar o hagar   så  dom trivs  brra

irma
0

här hörs dom också ganska bra… inte så högt men det finns bra många här..

oldwolfie
0

idag   e  de   bara  gräshoppan  så   klicka  o kolla  nääääära

trocadero
0

jag hittade en fin gräshoppa för nån vecka sen, har inte sett nån med denna färg tidigare vad jag kan minnas.

asakall
0

Min hoppa satt i växthuset igår, bilden är väl inte den bästa!

oldwolfie
0

varför  hittar  jag bara grönaGråter

Niceanders
0

Vet ni att det finns minst två arter av vårtbitare i vårt land? Båda dessa arter är med på bild på denna sida. Signaturen "Oldwolfie" har i kommentar 2 hittat arten stor vårtbitare, och i kommentar 10 är det arten grön vårtbitare. Den gröna är störst (konstigt nog) och vanligast. Gräshoppor och vårtbitare tillhör släktet hopprätvingar. Där ingår även spottstritar, bönsyrsor och cikador.

Hawknestgrove
0

HEhe, tur att lelle Arne inte ser bilden på chipset! Mums, tycker han om dem!

The Owls are not what they seem

de ska va gôtt å leva, annars kan de kvitta.....

oldwolfie
0

nice  anders    va  kul o  få    veta  vilka  det  är,,jag   tänker  ju bara  gräshoppa  jag   o  jag som ändå va så nära  dom