Gräshoppor
Har kommit på att jag bara älskar grähoppor! Så fascinerande djur, och så fredliga och snälla,, halv tama är dom också, kliver med lätthet upp på ens finger om man har tålamod.
jag vill se hur många olika hoppor det finns,, så sätt in en drös med Gräshopps bilder,,även vårtbitare, som är min dröm att ta ett fint foto på,,,
(men ska inte försöka få en sån på mitt finger då jag läste här någonstans att dom bits) 

….kliver ? ….. hos mej hoppelihoppar dem, inte hjälper det att sitta still. Jag får njuta av dina bilder i stället. Hypnotiserar du dem eller nåt sånt? Parfymerar händerna?

#2 …med vovvens tassar (var det Erik?) i bakgrunden *hjärta*
å elddansen var farligt vacker!!! *ännu mera hjärta*

#1 dom hoppar för mej med, men lyckas man få fingret lite underifrån på dom så kliver dom upp. Iblad hoppar dom av direkt men då tar man fingret underifrån och då kan dom sitta kvar länge.. :-)
#2 vårtbitare.,..
nu är jag avundsjuk här 

amaira jupp de va erik
tyckte de gav ett perspektiv därför fick tassarna vara kvar
han e go min erik som snällt ställer upp då jag vill fota nåt
irma dom finns i massor hos mej o ställer snällt upp 

#5 låter toppen det,,, 

Jag tycker att de varit väldigt tysta i år. Saknar deras spelande. Men å andra sidan så är jag inte ute och springer så mycket längre. Men då är det tyst. Så när jag väl hör någon njuter jag för fullt. /Vanessa
Kata(rina), f.d. Vanessa som är mitt mellannamn.

när man går hos mej är det öronbedövande konserter men här e de ängar o hagar så dom trivs brra

här hörs dom också ganska bra… inte så högt men det finns bra många här..

varför hittar jag bara gröna
Vet ni att det finns minst två arter av vårtbitare i vårt land? Båda dessa arter är med på bild på denna sida. Signaturen "Oldwolfie" har i kommentar 2 hittat arten stor vårtbitare, och i kommentar 10 är det arten grön vårtbitare. Den gröna är störst (konstigt nog) och vanligast. Gräshoppor och vårtbitare tillhör släktet hopprätvingar. Där ingår även spottstritar, bönsyrsor och cikador.
HEhe, tur att lelle Arne inte ser bilden på chipset! Mums, tycker han om dem!
The Owls are not what they seem
de ska va gôtt å leva, annars kan de kvitta.....

nice anders va kul o få veta vilka det är,,jag tänker ju bara gräshoppa jag o jag som ändå va så nära dom