Svensk natur iFokus

Svensk natur

Etikett: 24-svenska-vilda-djur
Läst 3282 ggr
Hawknestgrove
0

Kan spindlar ha kul????

HAr en liten fripassagerare i min bil, en liten spindel. Han brukar dingla omkring från taket, från ratten och ibland från mig när jag kör. Han har väl varit i min bil tre, fyra dagar nu. det ser ut som han leker…. Kastar sig ut och klättrar upp i tråden, gång på gång. KAn de ha kul? Han verkar ha det i alla fall…..

The Owls are not what they seem

de ska va gôtt å leva, annars kan de kvitta.....

Coturnix
0

-Det beror väl på vilken sorts bil det är!Flört

heliotropes
0

Den var bra!!hihihi!!Skrattande

Eva // medarbetare på Perser

Hawknestgrove
0

Saab 900

oldwolfie
0

hehe  jag hade  en spindel  som  bodde  i  min backspegel  o  han åkte med  mej  massor med  gånger till  skåne  femtifem mil  o  motorväg

o  ändå  va  han kvar  ganska  fantastiskt  så de  va  en  berest  spindel  som antagligen  gillade  att  åka  fort

hehe   de  va  en  skoda  men   min spindel  gillade   den,han  bodde  faktiskt  ett  par månader  på  spegeln,,ja  alltså  på  utsidan  inte  inne  så  de  måste  ha blåst  som  bara den ibland

Hawknestgrove
0

Ja, jag inbillar mig att han kör bungyjump……

AndersG
0

Saab det är ju spindlarnas mardröm.
Spindeln försöker med all säkerhet ta livet av sig.
När det inte går hänga sig i bakspegeln försöker han bli ihjälslagen av dig.
Mvh/-Anders

Hawknestgrove
0

Hahahaha! Så elak du är, Anders! Det är bara det, att jag älskar min Saab. Gammal -82:a men drar inte mer än 0,8l/mil. Det du! Sambon lånade den häromdagen för min bil är den enda i familjen med krok och med fulklastat slp, så drog den inte mer än litern!

AndersG
0

Jo visst, försök tala spindeln till rätta med dina små utsläpp och stora släp-
Saaaaben ger ändå spindlen rätt till eget liv.
Det Var åtminstone vad spindeln först trodde.
Tills den insåg att det var just en Saab den invaderat.
För sent insåg spindeln sitt misstag.
För sent att förstå våra misstag kan drabba oss alla.
Det viktiga är att förstå att alla som av misstag hamnar i en Saab har förståeliga själ till att föröka ta sitt liv.
Cool
-Anders (som möjligen överdriver en aning. Menaldrig i en Saab.)Oskyldig
Förlåt.

bjorsa
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Visst kan dom ha kul i alla fall hade denna korsspindel kul :-)

mvh/bjorsa

Martin
0

#9 Riktigt läckert. Man kan till och med se hur den spinner en tråd om man tittar noga. Sköna färger!

mvh Martin

bjorsa
0

Tack Marnyman !:-)

mvh/bjorsa

Hawknestgrove
0

Min bungyjumpspindel hälsar från Saaben till Anders. I dag så körde han från solskyddet…. Han gillar Saab…..Sambon svetsdade på lille Saaben i går. ett stötdämparfäste hade gått…..Skall besiktiga den 30:e november. Så då får vi se vad det blir…. Antingent yttreligare ett år med Saab eller så blir det denna bruksbil…

AndersG
0

Är inte så jäkla intresserad av macro och micro. Men måste tillstå att Bjorsa har en förbannat bra bild här. Bilden är mycket mer än en insektsbild, mer än en spindelbild.
Den säger nåt och lever och är dessutom bra kompad.
T o m lite humoristisk.
Men jag ser att bjorsa har den där macro micro bildseendet.
Själv är jag totalt kass på såna bilder.
Blir bara statyer som är helt ledsamma att se på.
Mvh/-Anders

PS: Gunilla..även om ditt nya bilval verkar vara att göra dina utflykter än mer smärtsamma och verkstadskostnaden än mer kostsam så tror jag spindeln kommer att glädjas åt den "nya" bilen. Mer natur.
Mvh/-Anders

Hawknestgrove
0

Heh Anders, Min lille Imse Vimse hälsar från Saaben…..Han är kvar…. Men Anders, MAn ska ha karlar till två saker. Det andra är att laga bilen! Men den Nissan är faktsikt bra! Lite smutsig, men inget som inte en högtryckstvätt biter på! Men det blir nog Saab, jag älskar den bilen!