Telefonkatalogen sucks
TELEFONKATALOGEN SUCKS!
I år delas 5,5 miljoner telefonkataloger ut. Rätt onödigt va? Varje modern människa kollar telnummer via hitta.se eller typ eniro.se. Telefonkatalogen belastar miljön på onödigt sätt vad det gäller transporter och papper. (0,7% av Sveriges förbrukning)
Jag rekommenderar att du avbeställer dina kataloger. Ta 1 minut av din tid och du gör en insats för miljön!
2007 var det enbart 3500 personer som avbeställde telefonkatalogerna. Låt det bli 1 miljon nästa år!
Länk: www.enirosverige.se/se/Sverige/Kontakt/Katalogavbestallning/
HAde gärna gjort det, men har en sambo som är datorinvalid…..
The Owls are not what they seem
de ska va gôtt å leva, annars kan de kvitta.....

Min har datadyslexi!
Det enda man ska ångra är sådant man inte har gjort!

Inte startar man datorn bara för att leta efter ett telefonnummer. Det tar alltför mycket energi.
Nej Bjornen, men de flesta av oss har väl datorn på nästan hela dagen…..
The Owls are not what they seem
de ska va gôtt å leva, annars kan de kvitta.....

Jag ser inte vad det står i katalogen längre iaf.(Utan förstoringsglas)

Fixade det innan idag efter ett mail. :)
Hoppas att vi kan spara mycket papper genom att sprida detta!
Ja, tänkte precis samma sak när jag såg dom ligga på alla trappor husen häromkring. Helt meningslöst.
Är det fortfarande så många företag som annonserar i katalogen att dom tjänar några pengar på den? Eller är det något samhällssnsvar som vilar på Eniro?
Mvh // Johan
#7 En bekant som är egen företagare i persiennbranschen annonserar i den. 35.000 kr för 1/4 sida. Ytterliggare 30.000 kr för att få ligga med även på webben…. (har jag för mig att det var).
Så de gör "sjuka" pengar på reklamen i den.
Avbeställningen ovan kan dessutom bara göras för villaägare/husägare, i hyreshus/bostadsrätter hämtas överblivna telefonkataloger tillbaka efter ca 2 veckor.
mvh Martin