Svensk natur iFokus

Svensk natur

Etikett: 11-klimatförändringar
Läst 757 ggr
Hawknestgrove
0

Håll tummarna för oss...

i dag så ringde fyrans regionala nyheter (TV alltså) och ska göra ett reportage om oss när det gäller Näsinges förhatliga flygfält, som de vill bygga ut….Återkommer om Janne och jag hamnar i TV! De hade varit ine på Länsstyrelesen och kollat på Jannes överklagan till Miljödomstolen….

The Owls are not what they seem

de ska va gôtt å leva, annars kan de kvitta.....

Hawknestgrove
0

Hawknestgrove
0

Så nu får ni se mig och min gubbe om ni klickar på länken!

Hawknestgrove
0

pUTTAr upp för linslössen Gunilla och JAnne!

Faxlin
0

Ett riktigt bra inslag tycker jag. Där fick han fram klagomålen på ett rakt och bra sätt.

Cave quid dicis, quando, et cui
Audiatur et altera pars

Hawknestgrove
0

Ja, frågan är verkligen viktig. Ska vi behöva få en massa bly som regnar ner på oss och få alla vackra sommardagar förstörda? MAn kan inte sitta på altanen och föra ett normalt samtal, man får skrika till varandra. Plus det som de vill, att halkbekämpa med Urea! Som både förstör ålvandringen och gör om vår fina Lången till ett träsk! Vem tror ni skall betala för det kalset? jo vi! för de som brukar fältet, betalar inte ett korvöre till kommunen! dessutom så tror de, att det räcker med ett underlag på 40 cm makadam under asfalten. Hohoho! Sen har de sagt, att de ska sanda som halkbekämpning också! Sk*tkul! Vad händer med den sanden? Jo, den blir finfin i flygmotorerna! Hål i huvet!!!!!

Puma77
0

Ja ett kanoninslag.

//Pia

Coturnix
0

Jag undrar om det är riktigt att …ja jag tänker på hur många mil jag kan köra med bilen i jämförelse med att flyga. Det är inte mycket som irriterar mig men när försvaret flyger över mig gång på gång, runt runt , vecka efter vecka…då undrar jag varför jag avstår från nyårsfyrverkeriet för att värna miljön….

Hawknestgrove
0

Återkommer med det, när min gubbe har kommit hem. Han har läst på så det smäller om det. Jag kan lova, att du kommer att bli ytterst förvånad!

Hawknestgrove
0

Två års normal bilkörning motsvarar en enkel flygstol till Thailand….. Sug på den karamellen, du……..Snacka om, att sila mygg och svälja kameler……

Coturnix
0

Jo jag har funderat en del över det. Varför det är så tyst när det gäller flygresor och ett så ihärdigt lobbande om privatbilism.

I synnerhet kan man undra över de extra pålagor som läggs på landsortsbsfolkningen som oftast inte heller har alternativ i allmänna kommunikationer. 

(Oops! Nu är det kanske bäst att jag byter och fortsätter på politiksidan)

Hawknestgrove
0

Ja, dessutom så är flygbränslet utan vissa skatter! Kostar ca 4.96 kr/litern. Detta gäller flygbensin till småplan. Den är 100oktanig blyad bensin! får du köra så billigt, om du är ute och puttrar med en liten utombordare på en insjö? Nä.

[Cuyo]
0

Hej jag läste den här artikeln idag i Aftonbladet och tycker den var så bra,så jag tycker ni oxå ska läsa den .                                            Hej Cuyo 

Semester flyg.

Steg 1 stoppa all onödig semester flyg till lyx paradis. Steg 2 fler transporter på järnväg och skyll nu inte på transporttider för det är bara för företag och dylikt att beställa i tid finns flera steg att ta till som inte bara drabbar dom hårt arbetande vanliga mäniskorna som måste ha bilen till jobbet för bussbolagen drar ju snart in varenda tur sedan har vi ju vår såkallade kunniga ´regeringspersonal som sökte ett jobb och oturligt nog fick det som kan dra ett strå till stacken och tex ta bussen i stället för dyr taxi och sedan finns ju regeringsplanet som åker kors och tvärs oftast helt i onödan när det går andra flyg till samma ställe men det är väl inte gott nog åt dom . sedan har jag svårt att tro det skulle vara mäniskan som har ställt till allt har hört på andra forskare både på tv och tidningar att det är solen som styr vilket klimat vi har och dom har ganska goda bevis för det tex att förra globala uppvärmningen var före det fann ens industri och bilar. Att våra stora världshav tar och ger ut koloxidhalten vid varmt och kallt klimat och vi mäniskor och djur bistår med så lien del att den är försumbar. Men det vill inte regeringen höra för det går ju inte straff beskatta. Sedan att isbjörnar och andra djur far illa är givetvis hemskt men då får man faktiskt beskatta stammen så mat och plats

Hawknestgrove
0

Tack Cuyo! HAr du ingen dirketlänk? Letar och letar… Du brukar ju vara en rackare på att leta fram länkar!