Vem minns inte sin första...

Denna stund som du tog med honom ut o fiska kommer han minnas när han blir en gammal man o berätta kanske för sina barn. mina barn o barnbarn har hört både det ena o andra.

Så är det. Att sitta i ekan mörka augustikvällar tillsammans med farfar och vitja kräftburar fyllda av stora flodkräftor…barndomsminnen av betydelse hela livet.

Han kommer att vilja fiska mer denna grabb, o kommer att tävla om vem som får första fisken med dej. Jag brukar inte ha något agn på i börgan innan mina barnbarn fått första fisken
. De lever länge på att de fick fisk före morfar.

Vilka härliga bilder Charlie! Man kan verkligen se och känna glädjen i den stora fångsten!

Tack! Jo han har velat fiska många gånger efter detta dock bara med napp där fisken inte riktigt fastnat.
---

# 6 Ta med grabben eller storfiskarn ut på kräftfiske en kväll, det kommer han också minnas som en trevlig stund. Nore

:) Jo vi ska se ifall vi åker tillbaka till Västsidan om en vecka eller så, gäller bara att jag får lite semester.. Men han har i alla fall skaffat sig en riktigt kastspö och fiskelåda ;)
---
Usch…jag tycker det är hemskt å fiska, båda att man ska trä på en levande mask på kroken, å sen ska en stackars fisk få kroken i munnen *ryser*..har för mig att nån forskning nyligen visade att fiskarna verkligen lider av det :-(
Id är ju bara ben, men de kämpar lite mer än gäddor.
Gäddan såg ju lite för lite ut för att ätas, men man tycker ju grabben skulle få äta sin första fångst?

#9 Det är väl bättre att man lär sig hur verkligheten är, än att man tror att fisken kommer i iskartonger?
#10 Han åt faktist upp hela gäddan, den var inte så liten, som en stor-makrill.
---
Duktig grabb, det blir väll gammel gäddan här näst då.

Kul det här med fiske. Själv tycker jag det är rogivande att sitta i en eka och meta. Behöver inte bli napp. Ska jag fiska för matens skull så föredrar jag att lägga nät. Här är det döttrarna som gillar att meta. Vi drar i väg, hela familjen, och särskilt den äldsta dottern är en hejare på att få fisk. För ett par år sedan fick hon en ädelfisk av någon slag på kroken. Den var stor och vi försökte få upp den, men den slet sig. Varken metspö eller rev var ju till för en sån stor fisk, bara små aborrar och sånt.
Hm. det visade sig sen att sjön där vi var inte var till för oss precis. Fast grannen våran sagt oss att det var ok att meta där.

Älskar att meta. Just för att det är så rogivande. Är egentligen inte intresserad av att få napp. Speciellt som att jag släpper tillbaka dem :-). Alla i familjen gillar att meta, men ingen vågar ta på fisken. Inte ens min manliga man. Så det får jag göra, åtföljd av djupa suckar från mig om bristande manlighet :-). Men metande är en av de saker som får mig att koppla av så mycket. Kanon. /Vanessa
Kata(rina), f.d. Vanessa som är mitt mellannamn.

#9 Fyrkantiga fiskar har jag aldrig fått o inte frysta heller.
Men Nore, du fryser väl in sötvattensfisk innan du äter den? det är, vad jag hört, väldigt viktigt, p g a maskrisk
The Owls are not what they seem
de ska va gôtt å leva, annars kan de kvitta.....
själv så gillar jag att åka med drag och få gädda i Lången. Så länge nu Lången finns som sjö, förstås, får flygarna som de vill, så växer sjön igen! Makrill är oclså kul att få,men jag har förätit mig på makrill, så tyvärr, så kan jag inte ens känna lukten av stekt makrill mer, för då blir det hänt i veckan!
The Owls are not what they seem
de ska va gôtt å leva, annars kan de kvitta.....