Svensk natur iFokus

Svensk natur

Läst 98 ggr
Helena1978
2

Spindlar flyttar in

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Här kommer en bild på en spindel som flyttade in tidigt i höstas, bor vid kattens matskålar, men så fort jag tänkte fånga in den för att släppa ut den var den spårlöst försvunnen, har varit samma visa fram tills nu, då den valt att sitta helt synligt, och nej just nu har jag inga planer på att kasta ut den då det snöat, antar att den livnär sig på silverfiskar :-) Får ta nya tag till våren.

Skippade att julstäda i spindelhörnan.

Pyttelite
0

Fin liten krabat - kanske kompis med katten - annars brukar de vara hårda mot spindlar.

Man motionerar inte för att bli yngre utan för att bli äldre.

Helena1978
0

Eftersom den sitter så still har katten som tur är inte fått syn på den ännu..

Helena1978
1
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Min andra hyresgäst, som antingen kommit in genom en öppen balkongdörr eller bott bakom garderoben, har inte sett den tidigare i varje fall.

Helena1978
0

Kanske kan kalla den Tant Brun :-)

Magi-cat
0

Vad söta! 😻
De gör säkert nytta!

"Freden måste komma först. Gör den inte det, min vän, kommer inget efter den."
💓 Sajtvärd på Fenomen, Hjärnan, Kulturtant, Oförklarade fenomen

Grodan
0

#0 Åh nej, är det sant? Äter spindlar silverfiskar?

I så fall tänker jag slänga ut alla spindlar framöver… och jag lovar det bor många här då jag varit totalt spindelvänlig hela mitt liv… (tills jag nu fick denna nyhet och mitt hjärta gick sönder!)

❤️ Värd 4 mus-ifokus - Välkommen!   <:3 }~~~ ( http://gerodean.se/ecards ) ❤️

Helena1978
0

Har hittat någon silverfisk och tvestjärt i spindelnät härhemma förut, men eftersom silverfiskarna är så många att de brukar klättra på väggarna och krypa upp till mina inramade foton, ta sig innanför ramen och knapra på de foton jag har, så har jag överseende med att några blir spindelföda, själv får jag dåligt samvete av att döda silverfiskar så jag undviker det. Har ju även hittat någon silverfisk i kaffemuggar, och på tallrikar inne i köksskåpen.

Helena1978
0

Nu menar jag inte att de kryllar av silverfiskar härhemma, men det verkar ju ändå finnas en del.