Kul pryl...
Manar dessutom till eftertanke… ska köpa en!
Global Warming Mug
Det blir svårare och svårare att stoppa huvudet i sanden för den pågående klimatförändringen. Morgonsoffor, söndagsbilagor och livsstilsbloggar är är alla fyllda med medvetna rubriker i stil med "Rädda isbjörnen Knut - så packar du klimatsmart inför familjens årliga Thailand-semester!". Att det blir varmare vet alla, men effekterna av detta är nog inte lika vitt spridda. Här finns definitivt en lucka att fylla, och Global Warming Mug gör det på ett mycket påtagligt och övertygande sätt! När du fyller muggen med valfri varm dryck ändras sakta världskartan, och ställen som Stockholm, hela Florida och halva Europa svämmas över av smältande polarvatten. Skådespelet är lätt dramatiskt, och ger dig verkligen något att fundera på då du smuttar på ditt ekologiska morgonkaffe, odlat av kravmärkta rättvisebönder i Chiapas (givetvis fraktat till Sverige med flyg, så att aromen blir riktigt färsk och naturlig!).
Pris: 85 kr
The Owls are not what they seem
de ska va gôtt å leva, annars kan de kvitta.....

jaa :D såg den där med en gång. VILL HA! kul grej o ge till folk med. borde köpa ett gäng o ha till julklapp till alla man ska ge till. hoppas de finns kvar om ett år när jag kanske har pengar oxå.
du får berätta sen om den funkade som den ska.
/ Johanna Hoogendoorn, ordförande för Kattens Talan
Ja, jag kunde inte hålla mig, så jag drog iväg till Nordby med en gång och rusade in på Teknikmagasinet och sa att jag vill ha en miljömugg! De var så nya, så de hade inte ens packat upp dem än! Men jag kom hem med den och Burr…. det var scary att se, hur den ändrades nrä jag gjorde mig en kopp te! Verkligen bra present! OCh priset är ju precis lagom till en julklapp! Kan tala om, att Västkusten där jag bor, försvann också helt……Så den muggen kan jag rekommendera! Ok den går inte att diska i maskin!
Puttar upp för julkklappstipset!
Någon som vet var man kan köpa den?
mvh Martin

Det står teknikmagasinet i tråden, så det är nog säkraste kortet!
MVH Elin
Medarbetare på spetsar och urhundar. VD på Draghundcenter
Japp, Det är det alldels livsfarligt underbara Teknikmagasinet som har den! klickar du på pilen vid muggen, så kommer du dirket till deras hemsida där den finns!
Tack!
mvh Martin

vad kul att den funkade, mindre kul kanske att se hur de kommer se ut…. :P
/ Johanna Hoogendoorn, ordförande för Kattens Talan
puttar upp mitt lilla julklappstips!
Ah, det var intressant. Den ska jag spana efter…!

Okej, den ska jag köpa. Men vet inte om det blir julklapp eller nyfikenhetsmugg för mig själv. Dock kommer jag att åka med bilen, till det julbelysta shoppingscentrumet, köpa den och sedan hoppa in i bilen igen och åka hem… Allt för att se vad global uppvärmning gör. /Vanessa
Kata(rina), f.d. Vanessa som är mitt mellannamn.
Ja Teknikmagasinet! Men akta dig, Vanessa, livsfarlig butik! i alla fall för min plånbok! De har så mycket härliga grejer!

Jag vet, men jag är mer inredningsintresserad just nu, så jag är inte så oroad för att gå in där. I dagsläget. /Vanessa

Men Vanessa… då ska du prata med min sambo för att få reda på hur du gör för att köra din bil lite mer miljövänligt..
Hör av dig till mej privat ifall du vill veta mer..

KINA, det är min mans bil (har inte körkort) och nämner jag bara ordet ekologiskt så suckar han djupt. Så det är kört på förhand så att säga. Men hans bil är inte värst av bilar.
Tyckte bara att det var lite kul att åka för att köpa något som visar hur klimatet förstörs. Sedan kan man nog gå ännu djupare och kolla hur muggen är gjord, med vad eftersom den ändrar utseende och så vidare. Så kan det bli när man kollar saker djupare. Men tack för erbjudandet! Kanske du kan göra en artikel om det? /Vanessa

Vanessa..
Jag överlåter det åt Largo (Lars, min sambo) det är han som kan det här.. Och det handlar ju inte om att vara ekologisk, utan om att släppa ut mindre skit i miljön och på samma gång eventuellt få lite mindre bensinförbrukning, och det är ju inte helt fel det heller.. Men som sagt, fråga Lars om detta.. Han vet mer än mej om det.
Jo, jag förstog hur du menade med det du skrev.. och det är ju egentligen ganska ironiskt…hihi..Det är ju så med mycket.. tänk bara på hur mycket elände som kommer ur lastbilarna som kört t.ex den ekologiska mjölken till butiken mm.mm mm.. som du säger.. om man kollar lite djupare så ….
KINA
Ja muggen är rätt ut sagt scary, när man häller varm dryck i den! den är väl gjord på principen som de där termometerremsorona, du vet, siffrorna lyser olika, när temperaturen skiftar…..