Svensk natur iFokus

Svensk natur

Etikett27-konst-djur-natur
Läst 2549 ggr
KINA-D
0

Min hobby

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Har ju blivit tillsagd av Gunilla att lägga ut lite bilder av mina alster så då är det väl bäst att man "lyder"..hihi..

Jag vill säga att jag är en nyböjare och novis i detta att måla, men jag tycker att det är jättekul och en bra avkoppling för mej.  Bilden jag visar här nu är målad efter ett fotografi som jag tog förra sommaren på en plats inte långt ifrån där jag bor.

Brigida
0

Bra målning Kina.D, själv har jag inte lyckats med målarfärgerna, var lite bättre med teckningar, ser fram mot fler bilder

Mvh/B

Faxlin
0

Oh, den var snygg. Riktigt snygg. Nästan så man vill kliva in och bosätta sig där i all grönska.

Cave quid dicis, quando, et cui
Audiatur et altera pars

KINA-D
0

Tack, snälla ni..

Jag får väl lägga in en till då, denna är efter ett foto som min styvfar tagit. Motivet är deras sommarstuga, vid Visten, Deje, Värmland. Han ska få denna i födelsedagspresent hade jag tänkt.

![](../ShowFile.aspx?BinaryId=172f3d86-b56e-4835-830a-b87b69dbd99f&Filename=Visten 72.JPG)

Hawknestgrove
0

Ja, Kina , mera! Även dina söta grejer som du gör i trä, vill vi se! Och så vill vi se era andra, vad ni gör1 Åsas glasetsningar, te x!

The Owls are not what they seem

de ska va gôtt å leva, annars kan de kvitta.....

KINA-D
0

Jaha.. hmmm  menar du magneterna, eller?? Jag gör ju inte så mycket i trä numera.. det är tavelmålningen som är mest på gång nu.. men det är väl för att det är ganska nytt och därför mer spännande..    Men, okej.. här kommer en bild på lite magneter.

Hawknestgrove
0

Kina, första bilden har att göra med artikeln jag ska lägga ut här lite längre fram, nämligen Galärvägen. ni som är nyfikna, får väl Googla så länge!

KINA-D
0

Jo.. det har den väl på sätt och vis..  den är ju från Kullen.. Men gick Galärvägen via Kullen??

Tänk.. om man vid tillfälle skulle ta och gå Galärvägen och plåta den.. det hade varit kul.. men det är väl inget att tänka på nu utan kanske till våren.. Vad säger du.. ska vi ta den utmaningen?? Om vi startar tidigt inne i stan så borde vi väl klara det på en dag… eller…?? Kanske det blir för mycket på en dag.. hmmm.. tål att tänka på…

Hawknestgrove
0

Finns, eller fanns en hemsida om det…. så vi behöver inte gå själva… HIhbi!

Faxlin
0

Kina, vilka underbara saker du målat. Jag blir ruggigt imponerad måste jag säga. Säljer du dina alster?

#4: Men Gunilla de blir inte så bra när jag fotar dem. Sedan är jag inte på långa vägar i samma klass som Kina.

Audiatur et altera pars

KINA-D
0

Men Gunilla…

Nu tänkte ju jag att det kanske kunde vara nyttigt och kul för oss att komma ut och röra på oss.. Jag skulle tro att vi kanske kan behöva det båda två.. och tänk så kul vi skulle kunna ha samtidigt. Jag kan lova att det kommer inte att gå fort, för det klarar jag inte.. men jag tycker att det är skönt att vara ute och gå.. om det är väder för det alltså..

Vi kan väl tänka på saken och se om vi kan  hitta på nåt sånt till våren..

ÅsaF.

Jo. jag säljer… men nu tror jag inte att jag har så väldigt mycket kvar här.. men jag gör också saker på beställning. Förr så höll jag på och gjorde massor, målade på brickor, skålar … ja i stort sett allt som gick att måla på, samt tillverkade en del saker också..  lägger in en bild på en utomhustermometer jag gjort.. med motiv från västkusten.  Nå, förr så var jag med på marknader vi hade här i bygden och sålde en del där. Målade brevlådor på beställning, mm mm.  Men nu tror jag att folk här i bygden är mättade på mina saker..  Men, det är klart.. om nån beställer nåt så försöker jag fixa det..

Hawknestgrove
0

Ja, det kan vi ju göra! Haha, ska vi simma över Älgsjön också?

KINA-D
0

Är du tokig.. jag skrev ju att vi skulle gå… och vi behöver ju inte gå hela vägen om vi inte vill… Men jag tror att det kunde vara en kul grej.. kanske få med oss fler också.. och så tar vi med fika och sånt..

Hawknestgrove
0

Jo, men måste över Älgsjön! För det gjorde Dom!HAhah Börjar ni andra bli nyfikna på Galärvägen nu? Men klart, vi tar en promenad en bit i alla fall, med fika i vår!

KINA-D
0

Men du.. om vi nu måste över Älgsjön, så får vi väl fixa så att det finns en roddbåt där så att vi kan ro över då..hihi          Sen så kan vi ju göra ett litet reportage om det hela.. berätta om våra  äventyr och kanske jämföra med "deras" äventyr..hihi..

Brigida
0

ja, nu är iaf jag nyfiken så nu fär ni berätta vad de handlar om låter lite som medeltiden,  jättefina grejer ni visar. /B

Faxlin
0

Snygg termometer. Målar du illrar också? Såg att du målat hästar i alla fall :-)

Audiatur et altera pars

KINA-D
0

Tackar…

Hmm.. har aldrig provat att måla illrar.. Har bara gosat med dom när vi hade i djuraffären en gång i tiden.. dom är himla goa…  ska se om jag kanske kan göra ett test nån gång.. bara jag hittar nån bra bild att gå efter..  Nu är det natten för mej så jag säger Natti för idag.. vi ses..

Här kommer en katt..hihi.. Du gillar ju katter, Gunilla..

Faxlin
0

#17: Ja vore skoj om du ville testa. Du kan nog sälja en hel del sådana saker om du börjar :-)
Jag älskar också katter. Din var riktigt fin.

Audiatur et altera pars