Älgen Hälge
Kanske känner ni redan till Honom, Älgen Hälge
På något sätt tycker jag han passar in här på Svensknatur.ifokus.se :)
Själv brukar jag skicka Hälges julkort och ge bort tidningen Hälges Jultidning i julklapp…

Ja den Helge är rätt slående med verkligheten, lurar jägare o hund på villospår, o halvvägs skrämmer livet ur en ibland. för min del tycker jag Helge är en skön o komisk läsning. Man känner sig faktiskt som Edvin i mellan åt, Uffe är mer skjutgalen o det fins nog sådana också. NORE jägare
Ja, rolig serie. JAg gillar korparna och Rubbade Runar….
The Owls are not what they seem
de ska va gôtt å leva, annars kan de kvitta.....

Ja många långa o skratt har man fått när man läst den serien. Köpte tidningen till min far för många år sedan, han blev fly förbannad på sådant skit tyckte han, jag köpte även älgmuggar o slips till honom hihihihi vad arg han var
. NORE jägare

Jag brukar ge pappa Hälge boken varje jul. Den som kommer ut en gång per år. Det är väldigt uppskattat. :)
Nore, det finns ju kalsonger med Hälge också!

#5. Har sådana, vem tror du köpt dem. ( hon som är jaktänka) , men blev orolig när hon köpte med en pricktavla på. Men hon fick igen med besked, hon var så söt i denna klädsel. HIHIHIHI
. Skulle vara roligt att sätta ut foto på det, men då lär det bli skillsmässa
. NORE jägare
Ja,Hälge e en rolig prick..Jag har en fråga såg här om dan några dovhjortar på andra sidan gatan på åkern,kan dom ha rymt från något inhägnad eller nåt?.skall be min dotter lägga in ett foto,hon tog några stycken.lite ovanligt att se i vilt tillstånd.Men dom e så fina.
puttar upp Bebas fråga.
Har lite dålig koll på var Borgstena ligger, där det enligt din profilsida står. Här i Skåne finns det i alla fall dovhjort vilt, men en del även i större (men inhägnade) skogsområden som också är tillgängliga för allmänheten.
Så det behöver inte vara rymlingar.
mvh Martin
Vår kompis Mats, atlantseglaren, har ett ställe nere på Västgötaslätten. Nånstans vid Kinnekulle, i Arns trakter. Där sköt han hjort i höstas. Så kanske det kan vara där i närheten?
Borgstena ligger 3km norr om Borås..
JA, just det, Mats ställe liger vid Varnhem.
#12 Där finns säkert vildlevande hjortar.
mvh Martin
ÄVen i Varnhem då.

Någon enstaka kanske det fins, jag har sett nogon uppe på berget.
Hehe, då bor du i de trakterna! Varnhem, alltså?

Jaha du tre mil norr om varnhem, men har varit jaktjäst på billingen. Bor han inne i Varnhem eller mot Broddetorp? Är det så du åker dit så hör av dej. Är det en helg ta med hagelbössan så åker vi till trappbanan o fördriver tiden med några hundra skott.
ÖÖÖÖ, jah får väl fråga var exakt han har sitt ställe, när han kommer hit. Han bor inte där. Han köpte det bara och nu håller han på och rustar upp och leker med sin minigrävare. Vår käre MAts, ja…. Han är ett original av guds nåde….. KAn du tänka dig en person, som köper en segelbåt i Florida, seglar hit den, seglar tillbaka den till Florida igen för att sälja den, men får segla hem igen för att sälja båten i NORRKÖPING? Det är Mats i en liten ask, det!
Oj jag skrev fel det är 3mil norr om Borås.
.