En grov fräckis.. ;)Varning!
Två norrlänningar skulle på sin första utlandssemester. Resan gick till Thailand. En av dem kunde ingen engelska, den andre något lite.
Väl ombord på planet hälsade kaptenen:
-Welcome onboard on our flight to Thailand. It will take approximately 13 hours.
- Va säg han? säger den ene pitebon.
- Han säg hä ä långt bort, svarade han som kunde lite engelska.
Vidare under flygningen berättar kapeten:
-We are on 10 000 meters hight and it's 60 degrees cold outside.
-Va säg han?
- Han säg hä ä kallt.
När planet börjar närma sig destinationen säger kaptenen:
- Now we are soon landing in Thailand, and I want to warn you. 50 % of the population have HIV and 50 % have TBC.
- Va säg han?
- K**ll dom som host.

De där var väl ingen fräckis den var bara cynisk å osmaklig

Mer galghumoristisk än fräck, kanske… Inte alla som uppskattar den sortens grova humor, men men… 
Bjorsa, jag tycker den är cynisk och kul! JAg har galghumnor! Äkta sådan! Min mamma hängde sig på vinden, så jag har rätt att ha riktigt grov humor! KAn tala om, att på Hittekatter bland folk som är mer pryda än här, så fnissas det åt den! Men alla får ha sin mening,här är inga lessna miner för vilken åsikt som helst!
The Owls are not what they seem
de ska va gôtt å leva, annars kan de kvitta.....

Det var tre pojkar som diskuterade om deras mammor. Den ena grabben sa att min mamma kan bita rakt över ett stort äpple. Det är väl inget säger den andra pojken, min kan bita över en melon. Men den tredje sa, det är väl inget, jag hörde mamma säga till pappa en kväll, släck lampan o jag skall ta den i mun, oooo deen laampan äär stooor deen.
Tantsotis, flyttade inlägget till vår humorhörna!

#3Förstår bara inte de roliga i att alla i thailand endera har hiv eller tbc å ser heller ingen grov fräckhet i den utan bara patetisk påhopp och jag tycker dessutom att e tråkigt att sidan har fått sådan utveckling men jag kanske är ensam om att tycka så ?
mvh/bjorsa
Bjorsa, jag har lagt en avdelning här för humor. Sen må den vara grov. Dessutom så står det varning i rubriken.

Jovisst men jag måste ju oxå ha rätt att reagera eller hur ?
Å jag ser heller ingen fräckis i den möjligen att man förtäckt den som "fräckis" för att föra fram sitt budskap dvs slå ner på thailändare å säga att dom bara sprider sjukdomar men de e min tolkning å den har jag ju all rätt att ha eller hur
mvh/bjorsa
Absolut, Bjorsa! Alla har rätt att säga sin mening!
Förresten, Bjorsa, lite sanningshistoria här. Min mamma var halvjudinna. Alltså hade hon det väldigt svårt under kriget i Budapest. Hon tillhörde den kategorin som till slut kom till Sverige på "falska papper". Inte som svensk medborgare, men med "fader okänd" i sina papper. Gissa vem som drog de grövsta vitsarna? jo, mamma….det var stories som skulle få håret att resa sig av osmaklighet…..

Jo humor är ju ett sätt att klara av jobbigheter så de kan jag förstå men vi har ju tex inte varit i krig med thailand å på så vis behöver nedvärdera dom men kan förstå om din mamma drog råa skämt om tyskar å dess alierade å med all rätt .
mvh/bjorsa

Hmmm… Inte la jag in den här vitsen för att nervärdera folket i Thailand…
Att förklara vad som är kul med en vits är inte lätt, antingen tyckerman den är rolig eller inte. För min del tycker jag poängen mest låg i flygkaptenens babblande, som vi ju alla som åkt charter har hört, kontra norrlänningens sätt att uttrycka sig kort och koncist.
Jättebra att det finns en speciell humordel. Hoppas att alla postar egna bidrag där efter sin egen smak, så det blir lite variation och skämt för var och en.
Själv dras jag till crazyhumor och galghumoristiska skämt, nåt jag märkt jag delar med många andra som inte haft det helt lätt här i livet.
Nä, just det där lustiga korthuggna norrländska tyckte jag var bra!
#6 Nej, inte bara du som har funderat över utvecklingen på sajten bjorsa.
mvh Martin
Suck… men kan vi inte ha lite skojigare ton? Att ha en spalt med roliga historier är väl inte fel? Dessutom, så får väl alla som är här, göra sitt för sajtens utveckling. Nu var det ju ingen, som ville ta över. Om det nu är så himla galet det jag har gjort, då kan väl någon som är duktigare få ta över? Men det var ju ingen som ville det…..
Sen vet jag, att AI inte är något som man ska glo sig blind på, men vi har faktiskt fått upp det till över 3000! Ingen kritik mot förra sajtvärden, men jag var Medarbetare då med och då låg vi på ca 500….
Nu får ni inte tro, att jag är missnöjd och gnäller, jag uppskattar er oerhört för det ni gör, allihopa. Men jag blir så lessen på att höra, att allt är så fel!

De var givetvis inte min avsikt att göra någon lessen å allt är inte fel men just den här historien kändes fel och alla kan ju inte vara nöjda utan lite gnäll blir de ju alltid .
mvh/bjorsa

Glimten i ögat hör hemma på Svensk natur, men det andra hör hemma någon annan stans, Vad vet jag inte ,kanske på kattsidan.
#15. Bra Gunilla till ett uppsving på sidan, men i all välmening vi får inte ramla av karusellen.
Du gör ett jättebra jobb Gunilla med sajten, det är ingen som har sagt något annat.
AI tycker jag inte man skall stirra sig blind på, precis som du säger. En lång diskussion ger ju mindre AI än om man startar massa nya trådar, även om det bara skrivs en eller två meddelande i dem (om jag förstått det rätt).
Sen så kan man ju titta på AI och säga "titta så aktiva vi är". Men tittar man på innehåller så har vi mer nu som inte är relaterat till Svensk Natur (även om vi även har mer inom Svensk Natur). Jag stör mig inte på en humorhörna, sålänge det "varnas" i rubriken att det är Off Topic, då kan jag själv välja om jag vill läsa. Fast på annat forum så var det strax innan jul ENDAST OT-rubriker på förstasidan. Då lovar jag att man inte lockar nya medlemmar, och i längden blir det nog svårt att behålla de befintliga också.
mvh Martin
Nej och jag är inte lessen länge. MEn jag ber er, Medarbetare, som är dujtigare på just naturgrejer som är i den gamla andan, att i den mån ni vill och kan, lägga in dem som trevliga artiklar! JAg tyckte , att Bondepraktikan kunde vara kul, för den kan man fixa en ny artikel varje månad och den tycker jag har ett väldigt intimt samband med vår natur, I kväll så ska jag hör aom "PEr KAtt" som absolut inte har med katter att göra, utan en natt i JAnuari. Som jag fattar, väldigt regionalt för Norra Bohuslän!" Vi hörs! Ska upp och hälsa på Siws "änkeman"på Nergård nu! JAnne och jag, förstås….Återkommer om ca 2-3 timmar…..