Svensk natur iFokus

Svensk natur

Etikett28-övrigt
Läst 2012 ggr
Hawknestgrove
0

En liten presentation?

JAg tänkte, att vi som är här inne, kunde presentera oss lite grann i den här tråden. Behöver inte vara mycket, men det är lite småtrist, när man går in på en persons sida och inte ser något. Behöver inte vara något avslöjande, men vore i alla fall kul att veta, vilket län ni bor i och vilka intressen ni har. Självfallet helt frivilligt!

The Owls are not what they seem

de ska va gôtt å leva, annars kan de kvitta.....

nobsan
0

Jaha, kan ju börja med mej då. Har en ålder på 40+  gift, har 3 vuxna söner. Bor på landet och har en kennel verksamhet hemme, Inte min uppfödning alltså, men sammarbetar. Hållit på ca 10 år. Alla jagar i familjen. 4 med bössa, en med kamera.(det är jag det).Jag är skitskraj att skjuta fel. Men gör alla moment en jägare gör utom att jag skjuter med kameran. Ett härligt liv. Är lite orolig för framtiden och hur jakten kommer att se ut pga rovdjuren. Tycker om rovdjur, men inte politiken omkring detta. Bor mitt i sveiges avlånga land.

Hawknestgrove
0

Trevligt! Ungefär så hade jag tänkt mig! Min presentation ser ni om ni klickar på mitt namn!

Coturnix
0

;)

nobsan
0

#2 Latmask! Så där hade ju jag också kunnat göra. Jag vill se en presentation av dej också här. Så slipper man gå in på den andra sidan.

Hawknestgrove
0

Hej!

i stor ödmjukhet och tacksamhet för det förtroende som jag fått, presenterar jag mig som ny sajvärd för Svensk Natur i Fokus. Jag heter Gunilla Hallgren, bor i Norra Bohuslän, nära Norska Gränsen och tar alltså över denna fantastiska sida av Carl.S. JAg hoppas att ni kommer att trivas med mig också.utsikt från en höjd i Näsinge

JAg är född 1951, tidigt på året, blir således 57 år snart. JAg är förtidspensionerad p g a diskbråck, men är en väldsigt aktiv person ändå, hatar att sitta still. Min sambo har en skogsgård och intresserad som jag var, så gick jag en kurs i motorsågning, vilket jag fortfarande tycker är väldigt kul.

JAg är även jaktintresserad, klassar mig som köttjägare, vilket i min tankegång betyder, att när boxen är full, så behöver man inte skjuta något mer. Tyvärr, i mångas ögon, är jag inte så där väldigt stor kompis med varg och lo, vilket har att göra med att huskatter ligger mig varmast om hjärtat och jag vet att katter är lätta byten för dem. Låt oss säga så här, jag har inget emot dem, bara de inte går runt hos mig…

Jag är även MedarbetareHittekatter i Fokus, där största delen av mitt hjärta finns. Lena F som är Sajtvärd där, är min stora idol. Inte att förglömma, så är jag även Medarbetare på den viktiga sidan Djurtransporter i Fokus, där vår kära Alexej är värd.

Nore
0

Hej på er jag är grävmaskinist o jägare bor någon stans i mellan sverge , har varit sjöman o lastbilsåkare.   Lever för jakt o hundträningar o har inställning till rovdjur att det skall finnas men till begränsat antal o inte på min skog.

Sehvrin
0

Hej!

Jag är 21 år (fyller 22 iår) och biologstudent på Linköpings universitet och ska precis börja min fjärde termin på biologiprogrammet. Det är tänkt att jag ska inrikta mig på ekologi och miljövård, men än så länge läser alla inriktningar samma kurser.

Kommer från utanför den lilla staden Nässjö, där mina föräldrar har en liten gård och som liten var jag ute massor i naturen, och efter några år av slöhet så ser det ut som jag kommer vara ute mycket igen (mycket tack vare skolan)

Min favoritnaturtyp är myr- och mossmarker =)

//Johanna, medarbetare på miljö.ifokus, svensknatur.ifokus och studier.ifokus

Faxlin
0

Hejsan Åsa  heter jag (svårt att gissa va? )
En 73:a med 4 barn, en massa djur. En vilande hundkennel och en överaktiv iller uppfödning.
Älskar de flesta djur bara de har päls. Oavsett om de är tamdjur eller vilda djur.
Tycker mycket om naturen, och trivs att stöva runt. Tycker dessutom mycket om att fota, men tyvärr så är ekonomin som arbetslös sjukskriven inte så bra så den kamera jag drömmer om får fortsätta vara en dröm.

Ja vad kan man skriva med. Är Sajtvärd på iller.ifokus sedan januari 2006. Blev medlem 31 december 2005 inne på iFokus. Så jag har nyss firat två års jubileum som iFokus beroende :-)

Är Medarbetare på några fler sajter. Och har också ibland gett en hjälpande hand vid uppstart av sajter. Så jag kan väl anse mig vara rätt hjälpsam av mig. Så ni som vill ha hjälp här inne eller har ideér. Tveka inte att hojta till så gör jag vad jag kan för att hjälpa till.

Mvh Åsa

Cave quid dicis, quando, et cui
Audiatur et altera pars

Hawknestgrove
0

Ja, ÅSa är en klippa! Fått massa hjälp av henne!

Faxlin
0

#9: haha, det var inte direkt meningen att låta skrytsam. Men nu bidde det nästan så ser jag.

Cave quid dicis, quando, et cui
Audiatur et altera pars

Hennum
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

hejhej. jag heter johanna och bor i simrishamn och bollerup. har en shettis, en blandisvovve och 4 huskatter. tycker oxå om att fotografera, främst naturbilder och bilder på mina djur, eller andra djur. läser en hel del böcker och sitter här mycke med. en kul grej är lajv och rollspel, något jag önskar att jag pysslade mer med. jag är vegetarian, fast jag fuskar och äter fisk ibland. tycker mycket om choklad. ska läsa filosofi nu på vårterminen i lund. förra terminen läste jag till personlig assistent. mycket intresserad av djurrätt o djurskydd samt miljöfrågor… hmm… längtar tills jag fyller 20… hoppsan, höll nästan på at glömma musiken. jag älskar musik. speciellt nästan all form av rock och metal, hade jag haft råd och tid till bara det hade mina helger kunnat gå åt till att bara gå på konserter hela tiden.

hittade inte min favvo men denna får duga.

/ Johanna Hoogendoorn, ordförande för Kattens Talan

Hawknestgrove
0

Kul Hennum, välkommen till oss här inne!

Martin
0

32-åring som jobbar som polis i Malmö.

Fotograferar och intresserad av djur och natur i allmänhet, rovdjur och rovfåglar i synnerhet.

Hade gärna haft mer vilt närmre mig än jag har, men är inte heller sugen på att flytta från Malmö. Moment 22…

mvh Martin