Klarar sig - utan mamma

Klarar sig - utan mamma
Bildextra Isbjörnsungen misshandlades av mamman - får nu all kärlek den behöver "Den behöver mycket kroppskontakt".
Nu är isbjörnsungen i säkerhet
Efter mammans vanskötsel. Hej man blir mer och mer imponerad av vad djur kan när det gäller att klara sej själva,men i det här fallet var människan tvungen att hjälpa till.ja ni kan läsa själva om det här. Hej Cuyo
Tackale liten… Så söt den är!!!!!!!
The Owls are not what they seem
de ska va gôtt å leva, annars kan de kvitta.....

Jo det var ju fint av människan. Men orsaken tycks ju vara att Isbjörnsmamman inte mår bra i fångenskap. Det står i artikeln att detta händer ytterst sällan i naturen. Och händer det så beror det på att det är fel på ungen.

#2 Det händer dock när djuret känner sig hotat eller stressat. Kan också hända när den inte har tillräckligt med mat.
//Olle
Sajtvärd för svensknatur.ifokus, miljö.ifokus och studier.ifokus

Något som skiljer isbjörnar i zoo från de ute på iserna är att de ofta fötts där, aldrig haft en mamma, vet inte hur man ska göra och så vidare. Det kan hända att detta är problemet. /Vanessa
Kata(rina), f.d. Vanessa som är mitt mellannamn.
Ja, vi får bara hålla tummarna för den lille….

tycker dock att det tjatas lite väl mycket om isbjörnsungar i tidningar,,,först knutoch nu den här
//Olle
Sajtvärd för svensknatur.ifokus, miljö.ifokus och studier.ifokus

I det vilda så är det nog inte så lätt många gånger, det är ganska grymma sener som kan utspela sig där ibland. Så normala fall så hadde den här isbjörnen inte överlevt i villt tillstånd.
De flesta isbjörnar i fångenskap har helt för små områden att vara på och uppvisar oftare stressymptom än andra djur i fångenskap. Jag är för djurparker på ett sätt, det ger oss vanliga människor en möjlighet att se djur vi annars inte skulle sett. Å andra sidan är jag emot djurparker, just av den anledningen att det blir mycket sällan naturliga miljöer för djuren.
Svårt det där.
mvh Martin
Ja, jag är också kluven.

är kluven jag med, av samma orsak. och att djur kan bli stressade i den miljön är inte särskilt förvånande, och att det sedan kan leda till beteende som inte ofta sker i det vilda tycker jag oxå låter logiskt. även om det händer hemska saker i det vilda oxå.
himla söt isbjörnsunge ändå. jag skulle gärna ha en liten björn av något slag hemma, men jag får väl skaffa nån hund som ser ut som en björn, och är i hanterlig storlek hela livet, istället. :P
/ Johanna Hoogendoorn, ordförande för Kattens Talan