Svensk natur iFokus

Svensk natur

Etikett: 19-fåglar-vilt
Läst 5120 ggr
Abraur
0

Så kan det se ut

Även om jag är jägare så har jag valt att inte skjuta fåglar mer.
Lite att äta och roliga att ha hos sig.
Skulle kännas lite löjligt att jaga dom här.
Efter år av att aldrig skjuta i närheten av boningen så blir alla djur så här…det är ganska skönt
http://web.telia.com/~u96005517/TillF.htm Fotat i dag

Fotade det här i dag.även bilden ni ser här i tråden
Sidan dit länken går är bara tillfällig och där kommer bilderna att försvinna så småningom
Mvh/-Anders

gejsa
0

Haha vad fina dom är. Har aldrig sett sådana förut. Kul att ha sådan hemma. Tar dom frön från dom andra fåglarna? Vad har dom på benen? Är det fjädrar?

nobsan
0

Vilka vackra fåglar. Måste kännas fint att ha dom så nära inpå.

Abraur
0

Jo dom har fjädrar som mer liknar hår kring ben och på fötter.
Äter inte fågelfrö.
Jag hugger björk och håller snöfritt. Dom ser på en gång snöfria grenar när dom flyger omkring och födosöker.
Just dom här kommer varje dag för dom vet…
Dom äter knopparna men även en bit av den yttersta väldigt smala kvisten

Mvh/-Anders

Coturnix
0

Alldeles underbart fina bilder! Tack det var roligt att se de fina fåglarna så!

Abraur
0

Dom klättrar i björkarna efter mat också.

gejsa
0

Vad fin sista bilden är. Dom flyter verkligen in bland snö och träd för rovfåglarna.

Fotona ser ut som tavlor nästan oäkta tycker jag. Vad har du för kamera?

Nore
0

Mycke fina fåglar, men det begriper inte jag att det är lagligt att snara ripa.   För mej som inte har sysslat med detta, utan bara jagat med hagel o kula, hur kan det vara lagligt att kväva ett djur.   Jag har fångat mink i fälla, så kallad slagfälla, men där inträder döden omgående.    Är jag ute o seglar nu, ser gärna en förklaring på dessa funderingar.  MVH NORE

Abraur
0

Tror inte du ska stirra dig blind på vilken kamera jag har. Spelar nog miindre roll egentligen.
Dom är så nära och jag har knäppt 150 bilder i dag på dom..så det vore väl ändå skit om ingen bild blev bra:)
Mvh/-Anders

Martin
0

Jag såg ripor för första gången nu under nyårshelgen då jag var i Kiruna. Hann inte få dem på bild, och det var väldigt kul att se dem, även om det var svårt de de smälte in så bra.

Riktigt fina foton du har där, kan rekommendera Djurfoto.IFokus.se om du vill ha fler kommentarer ur fotografisk vinkel, även om det var kul att se dem här inne på SvenskNatur också.

mvh Martin

heliotropes
0

Inte helt fel att ha runt husknutenGlad"sicka" snygga tuffingarSkrattande

Eva // medarbetare på Perser

Abraur
0

Jag har snarat men slutade för ganska många år sedan.
Ja..man kan fundera. Det går mycket fort att dom dör..men ändå. Det är vilda sekunder innan döden inträffar. Ser inte kul ut att kvävas.
Så onödigt.
Då hade vi det knapert och maten gick utanför fönstret.
Men i dag finns ingen anledning att alls döda ripor.
Mvh/-Anders

Abraur
0

Är med på FS och där kommenteras bara bilderna i sig.
Här är jag bara för att det är lite annorlunda prat om djur och natur.
Och kul att visa och höra lite tankar om bakom bilden…och runt omkring..T ex som Nores tankar m fl.
Mvh/-Anders

gejsa
0

#8# Ha ha ja, det har du rätt. Då borde nog några bilder bli bra iaf.

Usch vad otäckt med snara.

Nore
0

Ja jag är en jägare men vill inte plåga djuren för det. Så det var skönt att höra att du slutat snara. Men jag håller med dej att det är mycke intresant o tala natur o djur.

Hawknestgrove
0

Ännu ett tack för en underbar tråd! Ärenig med NOre. Inga pippin här. Mycket skrik och lite ull, som kärringen sa, när hon klippte grisen…..Hänvisar till min lite roliga historia i inlägget om kandagäss…..OCh vilka bilder!!!!!! Wow!

The Owls are not what they seem

de ska va gôtt å leva, annars kan de kvitta.....

Nore
0

Ser järna mer bilder på mer Ripor en liten fin fågel, o så har den så fina fötter med dessa fjäderklädda ben

Hawknestgrove
0

Ja, så fina att se på…. Synd att äta, när det finns annat att käka som är mer matnyttigt.

Abraur
0

En sista då :)
-Anders

Hawknestgrove
0

Tack! De ser så himla gulliga ut! Riktiga gosbollar!

Abraur
0

Och dom har världens snyggaste stjärtar:)
Mvh/-Anders

Hawknestgrove
0

OJ!!!!!!Ser ju ut som en vit ros! Så vackert!

Nore
0

#20 Det var en intresant bild, fjädrana bildar olika skikt som skyddar mot kylan, det är väl som vi att vi klär oss i många tunna skikt när vi är ute i kylan.