SNÖ!!
SNÖÖÖÖÖÖÖÖÖ =)
JIPPIE :D haha jag älskar snö, YAY!! :D första snön sen typ, oktober
men men.. -.-' :D
vene va rubriken skulle va´;)
Håller med dig, snö är härligt. Jag blir så glad när jag bara tittar ut genom fönstret och ser det vita, ännu bättre om stora flingor singlar ner. Härligt att vandra utomhus i det också.
Det enda jobbiga är att cykla, men det är ju inte snöns fel, det är ju de som ska sköta och skotta vägarnas fel ^^

Jag älskar snööö! Det blir så rent och ljust ute. Och spår snö till stövar valparna.
Själv bor jag i Malmö och vi fick också snö igår, fast tyvärr blir den inte vit ren och fin (som den t.ex. var i Abisko där jag var över nyårshelgen). Här blir den snabbt skitig och slabbig, så jag föredrar att det inte är snö här. Dessutom, det har inte varit snö under hela december, och då vill jag faktiskt inte ha den i januari heller… Kan den inte vara här över julen så får den låta bli att komma alls. Men nu har vi +3 idag och all snö och is borta, så nu är det bara vanliga trist skånsk vinter igen. Låt våren komma…
mvh Martin
Jag avskyr snö av hela mitt hjärta.
Jag vill ha värme och skicka denna kyla till historien.
Värd: för Astrologi. Medis: för Astronomi, Filosofi & Finland

#4: Ohh, underbart. Trodde jag var ensam. :-)
Cave quid dicis, quando, et cui
Audiatur et altera pars

hmm, det håller på att regna bort…. )=
Åsa, här är en till i denna fina klubb! The Snow FyFanClub, hahahaha! Avskyr att leka mormors lilla kråka. Skulle svänga av in på styvsonens väg häromdagen. Jag vet, att den svängen är helt sjuk, så jag körde väl i 20 km. Jag ville svänga, men det ville inte bilen, den foretsatte bara rakt fram. Så efter 20 m så fick jag stopp på bilen. Bara att backa sig bakåt, tugg, tugg……
The Owls are not what they seem
de ska va gôtt å leva, annars kan de kvitta.....
Hoppas att alla spår av den där eländiga snö och isen är borta i veckan som kommer. Jag stod och beskar fruktträd på kolonin i lördags när det underkylda regnet kom, det var så halt att jag nästan inte kunde gå den fjuttiga kilometer som jag hade hem.

#7: Ohh våran klubb har fått ett namn. Jag kan sitta i styrelsen jag looovar.
Audiatur et altera pars
Ja, vi får välja ordförande och kassör och sekteterare
HAHA, vi har kul inne på Svensk Natul! Hehe, jag leker japan……
The Snow Fy Fan Club!
Inget är bättre än att ligga i hängmattan under äppelträdet och studera tornseglarna där uppe i den blå skyn en het och klar sommardag, eller att se en stork flyga högt där uppe på sina stolta vingar.

#10 Haha!!! Det är velkligen en härlig stämning här. 
Har faktiskt börja tycka om snö pga stövarna. Men visst är det härligt med sommar värmen.
Ja, i dag fick vi rutiga rutan, för det låg snö på parabolhuvet. Inget kul. Min bil är helt igensnöad. Hoppas det inte blir snöoväder om två veckor, ska köra till Stockho,lm då,
Hehe, Wizzy, sällan jag svär! men den här blir ju inget kul om man inte svär! För Fanclub är ju ingen svordom!

Jaha sköna damer, snö är kul när det är lagom, men inte som det varit ett dygn nu.

Snö skapar bara arbete som inte ens syns något av till sommaren. Men ska det bli kallt är det bra om det kommer snö först som skyddar både växter och folk från kylan. Men blir det snö så blir det lättare kallt om vädret är klart.

men sluta gnäll nu galmlingar. 

#18: haha, men vi gamlingar kanske ser det negativa. Snöskottning, mer snöskottning och så kallt. Hualigen.
Men det är klart, jag hatar snön men sambon älskar snön. Så vi har liiite skillda utrop här hemma när det snöar. Han blir barnsligt glad och jag blir deppad.
Audiatur et altera pars

Mm,äntligen kommer det lite snö häruppe i Luleå.Jag gillar inte att skotta men bor ju i lgh så jag slipper.Det brukar iuofs komma mer snö än man behöver här men den kommer senare när jag vill ha vår (den existerar knappt här,det är först vårvinter och sen sommar direkt).

Flytta till stan då… jag bor ju i stan vättu, vägarna blir nått *Asg* och snön flyttas av någon. ;-) haha asg, vad lite jag kan om sånt här. XD

Kommer det snö då vill alla ha röjt först, utanför o då är snön eländig om det inte går att gå i lågskor. Men åker samma mäniska till fjällen är snön helt plösligt skitbra.
Åka till fjällen på vintern?!

Skulle aldrig falla mig in. Men jag vet att det finns de som gärna gör det.
Ja snön har en stor fördel. den lyser upp i detta mörker. Men Wizzy, vänta du tills du börjar köra bil, då är det så lagom kul!

haha jasså skulle man ha bil? jag som ska köra häst & vagn :-) haha!
Wizzy, inte många år kvar….Sen är det frihetens klocka, som slår för dig!
Det är +5°C och den eländiga skiten har smält och försvunnit, hurra!

Yes id love to dance in the snow.
Här ligger det kletigt vitt kvar…..

#26 - verkar jag så gammal?
näru, jag är ju 18 om 5 år… om man ska räkna mig som 13… inte som jag är det men jag blir ju det senare.. =P
Nä, Wizzy, men de 5 åren går fort!

knappt någon snö kvar nu:(
//Olle
Sajtvärd för svensknatur.ifokus, miljö.ifokus och studier.ifokus
its manysnow fling around here.

Hualigen här snöade det dasslock för ett par timmar sedan. Hoppas det ger sig snart.
Audiatur et altera pars
Här är det +3,7°C just nu, halka och snö är ett mörkt och dystert minne blott.
Klafs, klafs…..

ingen snö här. ;P bara o välkommna våren! :-)

Nu finns det ingen snö kvar här heller. Det sista blåste bort i dag. 5+. Gubben och ena sonen åkte till Oviken i går. 50cm snö. Jätte hård skare. Och i natt och under dagen har det kommit 1 1/2 dm nysnö. Suck! Vindstilla också. Här är det ju halv storm. En del som har det bra minnsann.
I dag hade jag som mest +7,2°C utanför mitt kontorsfönster, det kändes lite "våraktigt" där ute.

har bara haft snö två gngr iår .. :/
Ja och någon tjäle i marken har vi då rakt inte haft…. Men, tids nog kommer nog vintern. När ingen, inte ens småbarnen vill ha den….
#42 Fy säg inte så, jag vill INTE se en infrusen februari eller mars, knopparna på träden har börjat att spricka och en vinter nu vore förfäligt.