Svensk natur iFokus

Svensk natur

Etikett28-övrigt
Läst 934 ggr
KINA-D
0

Vårkänning..

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Ja, idag var det inte utan att man fick en liten föraning om att våren är på väg..           Dessa plockade jag idag.. (25/1-2008)     Det är 22 stycken och då tog jag ändå inte alla som jag såg.

nobsan
0

Fin bukett, men det är helt sjukt.

moondancer
0

*Tipps* ta lite av roten, och sätt i kruka. Om du har tur så kommer du att få jättefin blommande hästhov innomhus:D

//Olle
Sajtvärd för svensknatur.ifokus, miljö.ifokus och studier.ifokus

KINA-D
0

Javisst är det sjukt.. men det händer då och då här.. för några år sen så plockade jag hästhov på Lucia, och hade två äggkoppar med blommor stående på julbordet..   När jag hittade dessa så såg jag många fler runt om.. massor med knoppar.

Hmm.. ja kanske man skulle prova med att ha inne i en kruka. Kunde ju vara en kul grej.

wolfgirl82
0

Oj! Det var verkligen tidigt. Förstår att vårkänningarna kom :)

- Ida

Omplaceringsdjur - Ja Tack!

Abraur
0

Ljuset som kommer ger mig lite vår i alla fall.
Bild tagen i dag.
Mvh/-Anders

nobsan
0

Herregud! Var bor du? Vilken underbar bild. Tänk att få stå där och lyssna på ingenting. Tills stövaren får upp en hare.Suck! Här är det vår. Klematisen knoppar och min jättevallmo har kommit upp flera centimeter.

Abraur
0

Vet inte så mycket om harhundar..men jag skulle tro att den skulle ha svårt at ta sig fram här.
Dryga metern varav den sista halvmetern väldigt lös.
Bor i Lappland.
Mvh/-Anders

Coturnix
0

Magnoliaknopp;)

Abraur
0

Såna knoppar får man nog vänta på ett tag.
Solen har dock tagit ett litet härligt grepp.
Här hör ju en del av den snöiga vintern även till våren som man väl kan säga inte är här än..även om jag älskar vintern så visst börjar man längta lite efter den riktiga våren med fint hårt skidföre och lite varmare.
Bilden på gungan tog jag i går. -15 och blåst men häääärlig sol.
Mvh/-Anders

Hawknestgrove
0

Åhhhh, jag blir alldeles sjuk när jag ser alla fina bilder! Tack! Ja, Kina, som du kanske läste i STNB, så har tom folk sett blåsippor…..Ur led är tiden…..

The Owls are not what they seem

de ska va gôtt å leva, annars kan de kvitta.....

aase-andersson
0

Här kom svanarna och flög nyss över oss….. det är ett vår tecken…

Hawknestgrove
0

Ja, synd bara, att det är så vått och grått. Nu vill jag ha sol!

The Owls are not what they seem

de ska va gôtt å leva, annars kan de kvitta.....