Svensk natur iFokus

Svensk natur

Etikett: 28-övrigt
Läst 1082 ggr
[Cuyo]
0

Hej ja snacka om utgifter

Cuyo

Hej ja snacka om utgifter, först är det frissan sen åkte jag och klippte klorna på Cuyo som brukligt nu mer,men det visade sej att det inte bara var det idag,han hade en skada på sin ena tass och det var en Klobrott / klokapselbrott,som måste opereras om det inte hjälper med mediciner så det är bara att hoppas.  För 100kr för kloklippning  blev istället  snabbt 395 hos veterinären och 580 för medicinen,så idag har det inte varit vår dag precis men det kunde ju varit mycket värre så vi får hoppas på det bästa när vi ska dit nästa vecka.  Jag har varit ikontakt Agria angående dom höga försäkringar vi betalar för våra djur idag,men jag återkommer till det senare.                        hej Cuyo 

Hawknestgrove
0

ops…..Men sedan, OM et blir operation, så ska du veta, att allt räknas in för samma skada, även det du har betalat i dag. Medicinen? JA, det beror på, om du har medicinförsäkring. Det har jag och då har man en självrsik på 2000 kr för 3 mån tror jag. Men som sagt, allt beror på, hur din försäkring ser ut. Nu får vi hoppas, att käre Cuyo fixar sig med medicinen.

The Owls are not what they seem

de ska va gôtt å leva, annars kan de kvitta.....

Hawknestgrove
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Hur är det med lille Cuyo idag? Stackarn…Förresten, stackars Couy, vilken namne han har…. JAg tänker på Stephen Kings "Cuyo"

[Cuyo]
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Hej till er alla jag vill bara säga att nu har jag vågat ta bort bandaget på Cuyos tass och nu tror han att det är fritt fram att springa igen,men där sa jag stopp med en gång nu tar vi det lugnt ett tag till kompis för det är nog bäst så ett tag till iallfall och det var ju inte så populärt för han har ju inte fått springa på en månad nu.  Jag har oxå haft en diskussion med Agrias försäkring om en del kostnader jag har lagt på Cuyo,och där blev det blankt nej på mina 8631 som jag hade betalt,visserligen var det från 2004 som jag hade glömt att skicka in och jag skrev oxå anledningen om det,men det brydde dom sej inte om vi har våra regler och dom får ni följa blev svaret jag fick.  Och nu har jag inte något mer med dom här att göra jag sade upp min försäkring på stående fot,men man borde lära sej hur jobbit det är när man försöker få rätt mot ett försäkringsbolag oj oj                                                  Hej Cuyo 

Maria
0

Vi bytte från Agria till Folksam och det blev några hundralappar per år billigare.

/Maria

Nore
0

Som jag sakt förut Cuyo så försäkringsbolagen rider på sina namn, När det är dax för ersättning så räknar de baklänges.

#4. Agria o Folksam är inte de sammspelta o hjälper varandra har jag för mej?

Maria
0

#5 Har ingen aning men det blev billigare årspremie för våra två katter på Folksam med lika villkor, än på Agria.

/Maria

Nore
0

Alla försäkringsbolag går o förhandla med, även Agria, det kan göra upp till femhundring på året.   Så jag uppmanar er att ställa bolagen mot varandra, så skall ni se att de prutar med sig skälva o du känar några kronor varge år.

aase-andersson
0

Vi har if till våra djur, jag tycker kanske att de är dyra men när det väl händer något går de alltid att prata med.har uppfödar försäkring också tycker att det täcker allt. sen är deras ersättning vid jakt bättre än de jag hade förrut. men alla försäkringsbolag är ju ute efter att dra ner kostnader.

Nore
0

#8. Jag är inte villig att hålla med dej i den frågan, vist gör de så att det går att räkna baklänges så de slipper betala ut vad en förlorad hund är värd.   Om du räknar ut vad det kostar o meritera en hund o när hunden blir meriterad så höjer du försäkringen eftersom den blir mera värd, o det är inte försäkringsbolagen sena o tala om att man skall göra för att vara skyddad vid eventuell skada på hunden.  Jag kan ta ett exsempel, du har en hund som du jagar med, under jakt så blir hunden skadad, den får en kotförskutning o får gå på behandling, hunden blir bätre o är fortfarande en god jakthund.      Men tre år senare så blir hunden äldre o man kommer till det om man skall ta bort hunden, eftersom man inte vill att den skall plågas, sen när det är dax för försäkringsbolaget att göra avräkning, så kommer den skadan upp som varit tidigare o räknas bakåt, men märk väl premien har varit samma hela tiden, så den summan man skulle haft för hunden blir långt under vad de låvat. Detta är försäkringsbolaget agrias melodi.

aase-andersson
0

Ja #9 du har rätt tyvärr.. inte enligt vad man skulle tro är rätt. man måste ju alltid försäkra sig mot försäkringen ÅÅÅ vad jobbigt. Men jag har för mig åxå att när man är medlem i jägarförbundet så är det en försäkring med till jakthunden och i någon annan jakttidning o man prenumererar på dom och de betalas ut även om man har en annan försäkring. men det är en j…. djungel… vi dubbelbetalade ena hundens försäkring och såg då inte att tiken var oförsäkrad de betalade ut premien till sambons konto. och då gäller ju inte hd försäkringen. bråkade mycket med bolaget då. slutade med att vi flyttade alla våra försäkringar, lantbruk skog villa maskiner och bilar mm. och fick helt otroligt en lägre premie på allt….

Hawknestgrove
0

En sak, som jag fick tydligt inpräntat i mig på en förerläsning på en startaegetkurs, var att försäkringsbolag inte idkar välgörenhet. De är vinstdrivande bolag. Det gav en hel del i eftertanke……

Martin
0

#11 Givetvis är det så.

Det är också upp till var och en att själva ordna försäkringsvillkor man tycker att man är nöjd med. Man skall aldrig teckna försäkring om man inte är nöjd med den.

Det är som att jag skulle en säck med halvdålig potatis. Där jag kan använda hälften, och får slänga andra hälften.

mvh Martin