Vinter i norr, storm i söder?
Här uppe i nord har vi ett snötäcke på nästan 1 meter.
I natt så väckte jag min man, klockan två på natten. Han plogar vår väg och jag som hade varit ute med en av våra hundar, upptäckte det näatan decimetertjocka nysnö-täcket. Dessutom blåste det rejält och orsakade snödrev. Min man steg upp klockan fyra på morgonen och plogade, tur det annars hade väl ingen kommit sig fram efter vägen.
Hur har ni det maed stormen i söder?
Samtliga tåg mellan Sthlm - Malmö inställda, ett hundratal resenärer strandsatta i Nässjö. Lite stormskador i Malmö, bland annat lite metall från en tågstation som riskerade att blåsa ner på en motorväg.
I Göteborg lägger man ut sandsäckar för att hindra vatten som stigt att ta sig in i byggnader.
Det är allmänt inte bra, om man säger så…
mvh Martin
Och nu har det första trädet landat på en bil under färd. Som genom ett under, ingen skadad.
mvh Martin

hualigen. Vad glad jag är att jag inte är där. Jag som tyckte det blåste kraftigt här idag när illern liksom lättade när den skulle gå ibland.
Cave quid dicis, quando, et cui
Audiatur et altera pars

Vi har lite vindfällen o plåttak som blåst sönder, o så har det varit elavbrott hoss grannarna jag har elverk som startar direkt när elen går, så grannarna kom in på fika i går kväll o fick lite varmt i sig, att kaffet kan bli så gott. sammla på dej en massa snö däruppe så det blir bra snösmältning det får vi sörlänningar nytta av, hihi.
Hä???? Storm????? Fattar nada…. Det är sånt man ser på tV. vi klarade oss, totalt bleke
The Owls are not what they seem
de ska va gôtt å leva, annars kan de kvitta.....
ja inte har det blåst här heller… solen har varit uppe och bränt den som ville vara ute. lite har väl träden vajat men inget farligt inte.

Här blåser det ordentligt nu. Bor i mellersta sverige.
1-1½ miljon kubikmeter skog föll för stormen i Sydsverige. Förra året föll 8,5 miljoner kubikmeter för stormen Per, som en jämförelse. Stormen Per kostade ca 200 miljoner kronor, så om årets storm får en procentuellt lika stor kostnad hamnar den på runt 25 miljoner.
SJ hävdar Force Majour och ersätter inga av sina drabbade resenärer.
Källa: Sydsvenskan.
mvh Martin
Solen skiner just nu, men riktig elak snålblåst. M A O Vackert väder att titta ut på…..
The Owls are not what they seem
de ska va gôtt å leva, annars kan de kvitta.....