Svensk natur iFokus

Svensk natur

Etikett28-övrigt
Läst 785 ggr
Hawknestgrove
0

Kul, eller?

Skratta eller gråt, ni väljer själva….Bilden “http://hittekatter.ifokus.se/ShowFile.aspx?BinaryId=45724ba1-3a83-45e2-a1d3-fc54fefb7e0b&Filename=STNBfeb.jpg” kan inte visas, då den innehåller fel.

The Owls are not what they seem

de ska va gôtt å leva, annars kan de kvitta.....

heliotropes
0

Ja!!  Småmöss i all ära,men dom kan ju föra med sig sjukdomar. Polen ligger ju inte granne precis.Tycker det var tur att tullen upptäckte dom små passagerarna. Tycker att det är synd att vissa tar så lätt på detta med in ooch utförsel av djur.

Som kattuppfödare har jag haft intressenter bla.från Iran,då en som bodde här ville köpa en till någon släkting i Iran.Det var ett seriöst intresse. När hon fick veta att jag hade leveransklara kattungar ville hon komma och köpa en på en gång,då hon/någon skulle ner till Iran inom kort.

Hon trodde på fullaste allvar att det var bara och betala och ta katten med sig utan vacc.och papper som krävs,på henne lät det som att det var helt ok! det har gjorts förut.Förvånad Kan säga att jag blev chockad! Härifrån blev det ingen katt iallafall.

Eva // medarbetare på Perser

[Cuyo]
0

Hej Gunilla,det var en liten annorlunda händelse men det är ju tur att vi har våra tullar kvar.

Hej CuyoOskyldig

Faxlin
0

Ja det är tur att tullen finns. Men pratat som är nu om att de ska stänga ner tullar är inte något trevligt anser jag.

Dock kan tullen ställa till det även för laglydiga medborgare för att de inte har rätt kunskap. En bekant till migs mamma åkte genom tullen och hon pratade en del med tullen då det var strax före att jag och kompisen skulle på iller utställning i norge. Och då fick hon veta att det var två olika dokument som skulle vara med för att vi skulle få ta in våra illrar i Norge och sedan ta dem med oss hem. Hon fick till och med nummret på dokumentet. Dock så blev jag tveksam och kontaktade tullverket genom deras hemsida och fick svar ifrån chefen där att ller gick under samma som hund och behövde inte speciella dokument. Gissa om vi skrev ut det svaret och hade det med oss när vi passerade Norska gränsen.

Cave quid dicis, quando, et cui
Audiatur et altera pars

Hawknestgrove
0

Heh, Dyra möss…..Och så är det så festligt med mattilsynet……

I Norge förut, så var det brukligt, att den mat som beslagtogs, gick till äldreboende och dylikt i stället för att förfaras… Hm………

The Owls are not what they seem

de ska va gôtt å leva, annars kan de kvitta.....