Svensk natur iFokus

Svensk natur

Etikett24-svenska-vilda-djur
Läst 2004 ggr
aase-andersson
0

hökar

Här hemma har vi nu lyckan att ha både brun och grå kärrhök igen och flera par häckande spillkråkor och gröngölingar. känns underbart att titta på dom nu när de jäktar inför våren..

Puma77
0

Var ute idag och hoppades hitta ngt men icke. fåglarna kvittrade och allt. Däremot såg jag ngt stor cirkla högt högt upp i luften. Hade inte en chans att kunna se vad det var på det avståndet men det verkade vara mörkt. Cirklade runt runt svävandes så jag tror ju det var ngt stort eller hoppas. Bor ju vid Östersjökusten och det var inte alls långt till vattnet där jagvar utan jag såg det t.o.m.

Skulle vara kul att få se någon hök eller örn och att kameran är med:)

//Pia

Hawknestgrove
0

Ja, snart så kommer väl allt i ett huj….Så rått och kallt som det är, så längtar jag verkligen!

The Owls are not what they seem

de ska va gôtt å leva, annars kan de kvitta.....

aase-andersson
0

en av grannens hönor fick allt sätta livet till i går, av en hök..

Hawknestgrove
0

Stackars lilla pulla..

Apropå fåglar, så har det hänt något väldigt konstigt i Näsinge. Ok, att EN svan dör och ligger på åkern, men i går var det en till……

nobsan
0

#4 Fy sjutton. Hoppas att det blir utrett vad det kan vara. Har dom flugit mot någon kraftledning?

#3 Vi hade höns förut, men la ner den delen tyvärr. Höken hade hittat ett skafferi. Det låg halvt upp ätna hönor på backen när vi kom hem och dom levde fortfarande. Hände flera gånger fast vi hängde snören och remsor över rastgården. Sen la vi ner det.

Hawknestgrove
0

JA, jag tycker det verkar knepigt…..

heliotropes
0

Fick uppleva på nära håll när en sparvhök slog en sparv. Tittade av en händelse ut genom vårat köksfönster-svisch! den kom som en raket och blev sittande på grusgången alldeles utanför,det tog en stund innan jag såg att han höll hårt i ett byte som var en sparv.Han satt stilla länge med ett järngrepp om sin blivande lunch,sedan flög han iväg med sitt byte.

En av mina bröder har höns,är det inte räven så är det örnen. Det krävs helnätat runt om och över och en bit ner i backen,om man vill ha dom ifred.

Eva // medarbetare på Perser

Hawknestgrove
0

JA, det går ju så fort, så man kan inte ens fatta det…..JAg kan inte mer än beundra dem….