Svensk natur iFokus

Svensk natur

Etikett: 27-konst-djur-natur
Läst 2860 ggr
heliotropes
0

Konungen-Älgen

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Satt in denna älg på konst tråden,för jag "lyckades" med att fota 1½ älg till att likna en målning direkt. Det är väl en konst i sigSkrattande

Men det "bidde nått",man ser ju vad det är.Flörtej nytaget.http://svensknatur.ifokus.se/ShowFile.aspx?BinaryId=49f5475e-8dda-4e4f-9d17-9f9d4fb5f545&Filename=algLM.jpg

Eva // medarbetare på Perser

Hawknestgrove
0

Kul bild! Och den halvan man ser av den andra, är ju den bästa!

The Owls are not what they seem

de ska va gôtt å leva, annars kan de kvitta.....

heliotropes
0

Hmmm! Gunilla…du tänker då bara på matSkrattandehehe!

Hawknestgrove
0

Ja haha! Bakparten är ju den bästa!

Puma77
0

För några år sedan när jag var hos mina släktingar uppe i Dalarna under älgjakten fick vi höra av min kusin att en i hans jaktlag prickat den bästa delen när han sköt. Hur många glada miner tror ni det var i jaktlaget? Tror inte han jagar längre.

//Pia

heliotropes
0

Det var ju inte så bra,det kan bli liiite hårt åt emaljenRäcka ut tungan

Hawknestgrove
0

Nja, heliotropes, inte det, kulan är ju bara en…. men jisses vad katt-och hundmat det måste ha blivit! Så mycket som blir totalt förstört! Blodigt och slamsigt och totalt obrukbart som männskoföda. Betänk, att en gevärskula av älgkaliber, exempelvis den vanligaste, 30-06 har högre hastighet än en Concorde……Dessutom så deformeras kulan inne i kroppen och förstör ännu mer. Så därför skall man sikta och träffa där älgen är som störst, dvs i bröstet. Då tar man hjärtat och lungorna och döden blir ögonblicklig och minsta möjliga köttförstöring.