Jorden utan oss

Jorden utan oss
Tänk dig om alla människor på jorden plötsligt försvann
- vad skulle hända efter minuter dagar veckor år? Hej nu kommer jag med en ny artikel som verkligen rör oss alla,det var rätt skrämmande att läsa om det här mina vänner,är det verkligen så hemskt som dom skriver om då får vi nog ta det på allvar och börja agera nu, och inte nästa år för då kanske det är försent. Jag ställer en fråga till er som läser det här,ska man tro på det här eller är det bara för dom som vill tjäna mer pengar på jordens resurser,man börjar ju att undra för det här blir ju mer och mer en påminnelse hur mycket saker och ting får kosta tyvärr.
Hej Cuyo
http://groups.msn.com/Mogge

jag tycker det var underbar läsning. tänk så förgängliga och små vi är, vi som tror vi är så speciella. Allt det vi byggt upp är så otroligt sårbart. Det enda som var lite tråkigt med artikeln var alla hungriga djur, korna som dör och kärnkraftverken som släpper ut avfall. Problem som lätt kan fixas till. vi låter kalvarna gå med korna, slutar ha husdjur och avvecklar kärnkraften. Kanske inte så genomtänkt nu… bara min första tanke ^^
/ Johanna Hoogendoorn, ordförande för Kattens Talan
Ja, som jag sagt en gång förut här, hur knasigt det än låter, så är den största miljökatastrofen den om vi människor slutade finnas….
Tack Cuyo, för artiklen. Den är verkligen skrämmande….
The Owls are not what they seem
de ska va gôtt å leva, annars kan de kvitta.....

hihi, vi kanske är utomjordingar egentligen. som är strandsatta är, och kommer bli hämtade snart ^^ men det är bara det, att vi har glömt det.
varför tycker jag att jag känner igen det där? måste läst något liknande nån gång, och inte kommer ihåg varifrån…
/ Johanna Hoogendoorn, ordförande för Kattens Talan
JA jag har också läst et förr. MEn skrämmande är det. Vi som är de enda och största miljöbovarna, är alltså nödvändiga för vår planets fortsatta existens….
#4 Vi är inte alls nödvändiga för världens fortsatta existens, visst, det kommer kanske vara en tid då det inte är så trevligt, men sen kommer världen ju återhämta sig. Det är dock synd om alla husdjur…
Men faktiskt så tror jag att vad vår planet behöver är en drastisk minskning av den mänskliga populationen…
Helt klart, Johanna. Vi behöver verkligen bli färre, eller åtminstone mer utspridda….
En anna tragikomisk variant av detta tema är, jag har tagit upp det förut, men det tål att sägas igen:
Tur att all världens kineser inte använder toapapper. Det skulle bli en katastrof utan dess like.

#5 har helt rätt, inom kort kommer 60-65% av jordens befolkning att dö ut för att jordeen skall överleva men åxå för att människan skall ha en changs till överlevnad, jorden har en fantastisk återhämtningsförmåga å på bara några hundra tusen år skulle jorden vara fräch och befolkad med nya arter… Och en annaan fakta är att dett redan är för sent att göra någonting, "tröghetsfaktorns" verkan gör att vi faktiskt redan e 60 år för sent ute… Men så är det menat!
Väl mött!!
sånt har man läst om i bibeln pest och sjukdomar då sas det att det var guds sätt att inte överbefolka världen.. tur att jag egentligen är väldigt ovetande om vad som händer runt om i världen som jag inte kan göra något åt för skulle jag jämt tänka på det så blev det kaos i hjärnan, får göra det lilla jag kan för i det stora hela så hjälper det väl i allafall..

Rekommenderar varmt alla att se filmen "an inconvenient truth" A global warning
En föreläsning av och medd Al Gore jr som vann Nobels fredspris 2007 just förr hans arbete med att rädda det som räddas kan!
Väl mött!
#9 Har du en direktlänk? Vore kul att få…..

Tyvärr inte… har bara dvd:n
Men han e den första som sagt sanningen utan att vara fanatisk!! Han prresenterar obestridliga fakta som ingen kan argumentera emot, möjligtvis dom få som fortfarande tror att jorden e platt… men inte förr övrigt!!
Men den finns ute i handeln och för uthyrning!! Ska ni bara se en endda föreläsning, så skall ni se denna!!
Skulle vvaraa om du Googlade på hanns namn å nobelpriset…