Svensk natur iFokus

Svensk natur

Etikett07-faunan-alla-våra-djur
Läst 2029 ggr
Cristine
1

Skabbig räv...

Kommer till vår gård och söker mat. Vi tycker så synd om den. Finns det nåt botmedel som man kan lägga i mat och slänga ut? Den har snart ingen svans kvar.

Cris sajtvärd på Livskvalitet & Utomjordiskt.

Hemsida www.livskvalitet-2.se  kliv in!

Varför står mina fötter på jorden när resten av min kropp är ute i rymden.

Nore
0

Tyvärr så är den räven smittad o det har gått så långt att han söker mat intill bebyggelse så är nog hoppet ute för honom, det brukar vara det sista de gör att söka mat nära mäniskona, men tydligen så kliar det odentligt o han får ingen ro att leta mat. det du kan göra är att be jägare i din närhet o förkorta rävens lidande, o har du skälv hund skall du vara mycke opservant på om den börgar klia sig, sök då upp vetrenär omgående, o även kattdjur blir smittade o även du skälv kan drabbas. så svaret är att du skall se till o få bort den o att kroppen bräns upp så kvalstrena försvinner.             MVH Nore o Jägare

nobsan
0

Håller med#1 Det finns tyvärr inget att göra. Det är fruktansvärt för det drabbade djuret.

Hawknestgrove
0

JA, håller med de övriga här. Arma djur. Den fryser något fruktansvärt, dessutom. Nä, se till att den blir avlivad och som Nore säger, för säkerhets skull, elda upp den så gott det går.

Vet ej vad som är bäst att elda med, tändvätska eller lite diesel? Huvudsaken är väl att själva pälsen bränns bort. Resten tar ju kråkorna hand om.

The Owls are not what they seem

de ska va gôtt å leva, annars kan de kvitta.....

Nore
0

#3. Nej den skall kremeras helt o hållet för kvalstren skall dö.

aase-andersson
0

Ja skjut den och bränn sen man vill inte ha skabben på oss själva eller tamdjuren. den dör sakta och plågsamt om den får leva.

Faxlin
0

Stackars lilla räv. Försök att få den skjuten snarast. Det är ett h*****e att leva så där. Och döden kommer bli ännu värre. Så du hjälper räven bäst genom att den skjuts.

Cave quid dicis, quando, et cui
Audiatur et altera pars

Hawknestgrove
0

Oj, Nore, är det så viktigt? Trodde faktiskt, att blev man av med huden, så gick kvalster samma väg som hår och hud. Gräva ner då? För det är inte lätt, att totalbränna en räv……

aase-andersson
0

det är inte svårt att bränna räv gjort det tyvärr några ggr.. man får elda på med ved och papper. värst är lukten!!

Nore
0

Jag brukar slänga ner räven i en tunna o stoppa den odentligt full med ved o tända med dicelolja när tunnas innehåll är urbrunnet så fins inget ting kvar bara rykande aska, men som föregående debatör sa så vill det till att det är rätt vind för det blir en riktig odör av det.-

Cristine
0

DEn har sprungit här i flera dagar och just när jag fått tag på någon som kan skuta den så syns den inte till och nu är den svår att spåra på grund av skaren. Det är så hemskt, för rävarna värmer sig med svansen när dom sover och han har ju ingen. Vi lade ut mat igår för att han ska komma tillbaka men då är ju kajorna där!!

Cris sajtvärd på Livskvalitet & Utomjordiskt.

Hemsida www.livskvalitet-2.se  kliv in!

Varför står mina fötter på jorden när resten av min kropp är ute i rymden.

Nore
0

#10. Sätt dej på pass tidig moron eller i skymning, det är då de letar mat, på dagtid så blir det mest kråkfåglar som får sej ett skrovmål o de kan vara utan dessa delekatesser, fiskräns är rätt bra som otel .  Lycka till med rävjakten.

Hawknestgrove
0

Usch! Arma stackare. MEn allvarligt talat, överlever skabben verkligen om man bara tänder eld på kadavret? Dessutom, så pratar folk här uppe om, att skabben dör, bara räven dör, för de klarar sig inte när kroppen kallnar. men det tror jag itne på för 5 öre.

aase-andersson
0

de kan leva minst 5 dagar utan varm värd en del säger längre en del kortare. bäst att ta det säkra före det osäkra…

Hawknestgrove
0

Absolut! Se där, man lär så länge man lever! Tack för infot!

nobsan
0

Skabben finns kvar i gryten. Ungarna klarar sej pga att de blir imuna så länge de diar. Men när de växer upp åker dom på det. Det är ett elände.