En vädjan här med!!!!!
http://www.hittekatter.ifokus.se/Forum/Read.aspx?ThreadId=06fc9ada-4a52-427c-bb9d-9bdccdf9844c
Finns det någon som har en liten plats, nu har kissarna fått respit till nästkommande vardag! Har någon en liten, liten vrå , så snälla hjälp!
The Owls are not what they seem
de ska va gôtt å leva, annars kan de kvitta.....

Ledsen, men jag är allergisk mot katter. Men jag lider verkligen med dom. Kunde jag skulle jag absolut ta hand om en.
Ja, här gäller det att bara få bort dem från där de är, kanske en stallplats eller något så länge…..

Tyvärr, vi har redan två å den ena la ur sej tre babysar för en timma sen… Du vill inte köpa en kattunge va? ;)

Wassago, kastrera!!!!!
martdat, tack för att du kompetterar….

Säg det till min kära fästmö!!!!
Hälsa henne, att det är den finaste gåva man kan ge sin katt…..
Puttar upp……

En av dem tar jag hand om och hämtar i morgon!
sajtvärd på Druid & Shaman iFokus
Wow gör du? Underbart!!!!! Det är en liten stackare i tråden nu, som behöver tre dagars mellanlandning…. Läs tråden nu!

#9 Du är en ängel!
Sajtvärd på kattpolisen i fokus.
Allt som inte kan lagas med silvertejp är sönder på riktigt.
Puttar upp1 Nån som kan h plats för en tredagarssmellanlandning från söndag till onsdag? PM:a martdat i så fall! Stödhem finns, transport finns, men just luckan mellen transport och stödhem felar för en liten kille!

verkar som att teddy kan följa med till det andra stödhemmet i göteborg och hämtas där på ons av ullaredstödhemmet,

Denna sidan tycker jag hör hemma på kattsidan. MVH Nore

#14. Varför då?

Jo visst hör det hemma på kattsidorna, finns med på båda men en liten blänkare är ju inte fel ibland, vi har ju fått ett liv räddat härijenom, djurälskare finns det jue här med

Kan tyvärr inte ta hand om fler katter, har tagit hand om tre fast från andra ställen, även placerat ut fyra till goda stadigvarande hem och mina stannar också.
Visst tycker jag man kan skriva om detta här på svensk natur när det är så akut. Så upptagen är inte sajten och upplysning behövs.
Likaså är jag för kastering av katter - det kan bli stora kattkolonier med mycket lidande ganska fort. Finns att läsa på kattsidorna. Så att kastrera dina katter Wassago är nog enklare än att hitta bra hem till katterna framledes eftersom det redan finns så många hemlösa katter som söker hem.

Ok Då säger vi så. Men vad tycker ni nu om nya lagen om att kattägare skall ta till vara på djuren o inte släppas ut så de inte ställer till för grannar o parkmiljöer, så nu kommer kattägare bli ansvarig för det katten gör som vållar skada o förstörelse, detta har vi hundägare haft i många år men inte kattägare. Så jag tycker det var en bra lösning de har kommit med denna lag.

Har haft haft hund i många år, men katter bara i ett par år och jag tycker de också är så härliga, men jag tycker inte heller att det passar att de springer lösa i täta villa- eller hyreshusområden. Dels av hänsyn till grannar och dels av hänsyn till katternas bästa - elaka människor, respekten för andras tomter, faran med bilar osv.
Har katter nu när jag bor på landet och jag tycker självklart att man har ett ansvar för sin katt/katter. Både vad gäller kastrering och vad de gör. Har en katt som får gå ut/in. En innekatt som får vara ute i en större kattgård eftersom den hör dåligt och då inte passar för att vara utekatt. Kattungen på sex månader ska kastreras nu innan har får vara ute, och han får börja med utegården, där för övrigt alla katterna vistas tillsammans ibland.

#18. Den lagen har jag missat men tycker den är bra. Som du säger, vi som har hund har haft det så länge och det är faktiskt bra. Synd att det ska till lag om allting, är lite emot denna evenerliga lagstiftning. Fast tydligen har vi människor svårt att använda sunda förnuftet och då kommer lagarna.
Jag har två katter och de är oftast inne. Går de ut så är det i kattkoppel då vi bor nära en trafikerad väg. Lika gör jag ju med hundarna (3 st). Skulle aldrig falla mig in att släppa ut dem lösa på tomten så varför skulle jag släppa ut mina katter lösa? Jag har samma ansvar för mina katter som för mina hundar, svårare än så är det inte.
Nu håller vi oss till trådens ursprung. JAg är i vanliga fall absolut inte emot sidospår, men jag nsåg, att härinne finns det djurvänner och då ska även denna tråd få plats, så fler kan se. Ansvarsfrågan håller jag fullständigt med Nore i, för övrigt.

Fyra kissar kvar nu + Teddy som har ett stödhem bara han kommer dit. Tack Gunilla för att du kastade in här med, Det har ju faktiskt räddat en,
HAr det??? Åh så glad jag blir…..Kom igen nu! Oik, i värsta fall får ni väl gömma kissarna i en bil så länge, eller hur????

#23 Ja Brain Duir har räddat en,
det där med att gömma kan gå illa då det är grannarna som anmält från börgan, det är någon som ringer och skvallrar på henne fårstod jag det som på länsstyrelsen så då kan det skita sig riktigt med överklagan, men har bett henne kontakta juristen i morgon så att hennes framgångar kommer med i förhamdlingarna, att få iväg så här många vuxna katter på denna korta tid visar ju verkligen att hon vill ändra sig.
Då får vi hoppas på det bästa…..Alla ideer är ju bra utom de dåliga, jag bara fick en liten hjärnstorm…..

Brainstorming är bra!
Puttar upp! Nu är det fyra kastrerade kissar, som behöver temporärt hem! i morgon är det för sent……

Ensligt lässtyrelsen ska de inte göra omhändertagande denna veckan då det ser ut som att alla utom en kisse är på väg ut så vi har denna helgen med på oss, En kisse bara om det nu löser sig med de stödhem som erbjudit sig.
Ja, en liten kisse! Snälla!!!!!!!!

Lille Kalle, svart vit kastrerad hane ser ut att bli över,,,född 04
Nej, snälla ingen ska bli över! Hjälp lille KAlle till ett bra hem! Jisses, kastrerad och klar, serverad på silverbricka!

Ja hade jag inte fått svedd svans när det gäller att hjälpa hade jag gjort det.
Cave quid dicis, quando, et cui
Audiatur et altera pars

HAllå! Lille Pelle, ingen som kan??????

Pelle har fått ett stödhem i Landskrona och transport verkar lösa sig, så om ingen på närmare håll anmäler sitt intresse så hamnar han där.
JAg får tacka för den underbara upplysningen! Jätteskönt att allt ordnat sig