Svensk natur iFokus

Svensk natur

Etikett: 11-klimatförändringar
Läst 1063 ggr
[Cuyo]
0

Världen har börjat släcka

Hamnen i Sydney före och efter nedsläckningen.

Världen har börjat släcka

Klockan 12 inleddes den världsomspännande nedsläckningen för miljön Australien först ut: "Operahuset släcktes ner".   Hej man ska kanske ta det här på alvar,eller ska man strunta att inte bry sej om det?  Eller är det en stor skrämsel propaganda av allt som ha med miljön att göra där journalister skriver om det dom inte har en aning om,för den ena artikeln är värre än den andra som vi läser idag.  Vem ska man tro på i den här soppan som målas upp varje dag i våra tidningar svara mej på det den som kan och vågar.  

Hej Cuyo 

Abraur
0

Oavsett vad det är så är det bra att påminna oss om att spara på resurser.
Och förhopningsvis blir det mer långsiktigt sparande för många fler som bir effekt.
Att det även nu diskuteras i många forum är ju bara det en bra effekt.
Mvh/-Anders

Wiizy
0

Släcker iallafall en timme ikväll. :-) Det får räcka…

Hawknestgrove
0

MAn kan spara in el på många sätt för övrigt. Exempelvis att tänka så, att tomma rum skall vara mörka rum. ALLTID!

The Owls are not what they seem

de ska va gôtt å leva, annars kan de kvitta.....

aase-andersson
0

mörkret är min bästa vän.. älskar när hösten kommer och jag får sitta med en filt och ett tänt ljus på bordet då är jag trygg. samma att gå i skogen eller på vägen i mörker med reflexer förstås. allt är så skönt. avskyr stan med deras gatlyktor som kastar långa skuggor överallt och stadens ljud som är allt annat än tryggt. där jag ständigt är rädd att möta en människa med avsikter som inte är mina.

Faxlin
0

Jag älskar stearin ljus så jag gör lite nytta när jag bränner ner dem här hemma :-)

Cave quid dicis, quando, et cui
Audiatur et altera pars

Hawknestgrove
0

Haha, de enda stearinljus vi kan ha här, är såna där doftljus i bägare.(glade) Katterna vill leka.Blir för övrigt perfekta whiskyglas sedan…….

The Owls are not what they seem

de ska va gôtt å leva, annars kan de kvitta.....