Liiite vår:)))
Ha ha snacka om kontrast till istapparna.
//Pia

grattis och välkommen i gänget
Ja du, om krokusen har tänkt upp mot ljuset är det ingenting som kan stoppad den. Har den bara varmt om fötterna så är inte kylan ovanpå något hinder.
Häftig bild! Tack! i morse, när jag vaknade, så var det 12 grader inne……Minimitempen ute hade under natten varit minus 15. Inte kul att gå upp…….
The Owls are not what they seem
de ska va gôtt å leva, annars kan de kvitta.....

Burr! Då var du värre. Vi hade 15 grader i köket. Tur man har ved så man kan tända pannan snabbt. Men det tar ju tid innan värmen kommer igång. Brukar gå ut till hundarna under tiden. När man varit utomhus en stund brukar det kännas varmare när man kommer in igen.

Nu snöar det igen!
här lyser solen och det började gå mot plus.. men i natt -15 grader.. kallast hittils..
JA, vi har inte panna, utan två kaminer. Så det blir kallt på vintermorgnarna….Inte läge för morgondusch i detta hus i allafall!
Så vackert! Tack!
Idag lyser solen och det är 6+ men man blåser bort om man går ut, vände efter 200 meter på min promenad för det var hemskt..

Här har det varit ett helt underbart vår väder. Jag har fått ducka för massor av sömniga bin som vaknat. Vaknat har även flugorna, tyvärr.
Regn, regn, regn……
ÄR det en liten scilla jag ser?
hihi, välkommen du lille!
I natt har tranorna hållit mig vaken…… snön är borta och med den kom skrikhalsarna…. de är så vackra att titta på när de går runt varandra och visar vingarna… hundarna är helt galna av deras läte.. de ser dom inte för huset är ivägen för den åkern..
Ja det är vackra fåglar…..Hägrarna likaså.

En kompis bor intill en liten sjö och bland annat tranor brukar häcka där i vassen. Man får ståpäls när dom trumpetar över sjön. Det bara ekar. Vi har massor och åter massor, men långt ut på åkrarna så jag kommer inte åt att fota dom. De och lärkan och koltrasten tillhör nog mina favoriter.

OJ, ja det ÄR vår!

Visst ser det fränt ut med den isen