Svensk natur iFokus

Svensk natur

Etikett22-ute-i-naturen
Läst 1098 ggr
Karmatarerskanise
0

Koloni

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Jag går på en kurs där vi har olika "ämnen". Vi bytar snart schema, och jag har tagit ett stort kliv.

Jag har valt trädgårdsdesign och arbete på en kolonilott(osäker på vad man kallar det)

I trädgårdsdesignen kommer vi bygga saker, plantera och helt enkelt designa trädgården som kursen har. Verkar spännande. Jag är dock helt oerfaren. Kan verkligen ingenting om trädgård.
Kolonilotten är stor och består av en del där det odlats saker förr, och en del med bara gräs. Den är nyköpt, så allt ska göras från början. Planering, förberedning, osv osv . Är även här oskuld, så jag vet inte vad man egentligen göra :P Ska bli spännande. Kommer säkert lägga in foton framöver.

Har ni något att berätta om dessa två områden får ni gärna göra det. Lägg gärna in foton :)

P.S Fotot är på min julkreation :) Allt är äkta, blomman och mossan. Det första jag gjort i "naturväg".http://svensknatur.ifokus.se/ShowFile.aspx?BinaryId=2f6263d2-cb89-4684-acdd-a2ac1486817b&Filename=DSCN0140.JPG

Hawknestgrove
0

Hera, då komer du säkert att ha glädje av Bjornen här. han är jätteduktig…..

The Owls are not what they seem

de ska va gôtt å leva, annars kan de kvitta.....

Bjornen
0

Det är svårt att ge råd utan närmare frågeställningar, allt beror på jorden beskaffenhet med näring och jordtyp samt vad det ska växa för någonting. Det riskerar att bli en hel uppsats om jag ska beskriva tillvägagångssättet. Köp eller låna en trädgårdsbok som förklarar en del om odling. Sedan kanske det inte ska följa alla råden där till punkt och pricka. Om du sedan ställer mera konkreta frågor så ska jag svara. Men jag tycker att du ska ställa frågor under Trädgård iFokus. På det sättet kan flera trädgårdintresserade läsa både frågor och svar, dessutom kan andra trädgårdsintresserade också delta bättre en ev. debatt.

Hawknestgrove
0

Hihi, ja, men gulliga Hera får gärna fråga här med!

The Owls are not what they seem

de ska va gôtt å leva, annars kan de kvitta.....

Karmatarerskanise
0

Tack Gunilla.H :)