Räv
Imorse vid 7-tiden var jag ute med hunden på en tidig promenad. När vi kommer runt en sväng ser jag en räv en bit framför oss på stigen. Hade sån tur med vinden att jag kunde smyga mig riktigt nära. Stod säkert och spanade på den i 15 minuter när den jagade sork i fjolårsgräset. Till sist fick den fick syn på hunden som rörde sig och därmed försvann upp i skogsbrynet.
Har nu bestämt mig för att aldrig ta morgonpromenaderna utan kamera! Tänk vilka fina bilder jag hade kunnat få på ca 25 m avstånd!

Vilken upplevelse att få se räven jaga sork. Kul att iakta. Och som vanligt så har man ju inte kameran med sej.

Jag såg den här i veckan också men på mycket längre håll. Troligen bor den här i "skogen" i Uppsalas södra delar. Det ligger dessutom ett gryt bredvid en stig i skogen så kanske har man tur och får se ungar om man orkar gå upp tidigt i längre fram i sommar!
Kul att hitta denna tråden just idag, för i eftermiddags såg jag en räv i min ena hästhage… En stor räv med rejäl svans och lysande vit svanstipp. Jag såg den bara på ett par hundra meters avstånd från köksfönstret, men hästarna såg den och gick för att kika på den…

Härligt att det finns friska rävar också.
Ja de ser för kul ut när de är på jakt! Håller med, jättefint att få veta, att det finns friska individer också!
The Owls are not what they seem
de ska va gôtt å leva, annars kan de kvitta.....