Svensk natur iFokus

Svensk natur

Etikett21-jakt
Läst 7748 ggr
Hawknestgrove
6

Ritning på minkfälla?

Är det någon här, som har antingen en ritning på, elelr en länk till var man hittar ritningar till minkfällor?

The Owls are not what they seem

de ska va gôtt å leva, annars kan de kvitta.....

Martin
0

http://www.jaktguiden.se/minklev.htm

Kan dock inte svara för hur funktionella de är eller om det är lagligt (fast det tror jag det är?)

mvh Martin

Hawknestgrove
0

Ja, det är en tjej inne på hittekatter, som skall försöka få in hemlösa kissar. JAg vet att grävlingfällor är suveräna även för kissar och gör man en minkfälla i lite större skala, så funkar den bra. Då skadas inte katetn och håller sig lugn och man behöver ine vakta fällan hela tiden. Grävlingfällor är ju väldigt dyra att köpa och hon har en kille som är snickare.

[Chano]
0

Ska man använda en laglig minkfälla till mink så måste den vara uttersäker.
Alltså ett ingångshål som inte är större än 7 cm.
Så att inte utter kan gå in.

Men nu var det tydligen katter:)
Kattfällor brukar kommunerna låna ut.

Mvh/-Anders

Hawknestgrove
1

Visst, det kan hon få, men bara för några dagar i taget och ett himla flängande fram och tillbaka. Det var därför jag tänkte, att eftersom hon har en snickarkunnig sambo, så kunde han lätt fixa en fälla av den typen. Där skadas ju ingen. Principen är ju densamma som grävlingfällan, med trampplatta i mitten.

Hawknestgrove
0

Tack förresten! jättebra länk har lagt den bland länkar här inne!

Nore
0

När jag jagar mink o iller så använder jag slagfälla omelebar död o smärttfritt.  Grävlingsfälla så kallad tunnelfälla är perfekt till att fånga katt i o är lätt att gillra o se vad det är för djur som gått i.