Svensk natur iFokus

Svensk natur

Etikett: 28-övrigt
Läst 1412 ggr
Bleenda
0

Ett litet bi

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

En bild på ett litet bi. Dom är väl för söta. Jag har ett för klent objektiv, men det får duga i så länge. Den sitter i mitt ny utslagna päron träd.

Bjornen
0

Det är ett helt vanligt arbetsbi huvudsakligen av italiensk ras.

Bleenda
0

Jag bor granne med 8 bi samhällen. Blev först arg eftersom jag inte blev tillfrågad när dom satte upp dom. Jag går dagligen förbi med hundarna. Men det är mycket snälla bin. Det händer aldrig någonting. Dom är här och jobbar i min trädgård dagarna i ända och det tackar jag dom för.

Puma77
0

Jättehärlig bild. Själv är jag lite känlig om jag skulle bli stungen men är inte heller rädd med bin och getingar omkring mig. Tar man det bara lite lugnt och inte viftar och skriker för full hals så är det ingen fara. Brukar lite lätt vifta i luften med handen om de kommer för nära men det är mer för att markera att här är jag.

Jag är ju även den som gärna går nära för att få kort också;)

//Pia

Cristine
0

Det är så roligt att få se bilder på blommor och djur..men särskilt på blommor som inte växer här eller som ditt päronträd.Älskar….Glad

Cris sajtvärd på Livskvalitet & Utomjordiskt.

Hemsida www.livskvalitet-2.se  kliv in!

Varför står mina fötter på jorden när resten av min kropp är ute i rymden.

heliotropes
0

#0 Det var en jättefin bild..:)..hm!:)..är din av Italiensk härkomst..;) hur ser man skillnader!?

Eva // medarbetare på Perser

KINA-D
0

Jättefin bild.. men…. tyvärr, bin och getingar är inte  mina favoriter..   Dom kan finnas men inte nära mej..hihi..

Cristine
0

Skrattande#5 Mörkhårig?

Cris sajtvärd på Livskvalitet & Utomjordiskt.

Hemsida www.livskvalitet-2.se  kliv in!

Varför står mina fötter på jorden när resten av min kropp är ute i rymden.

heliotropes
0

#7 hihi!

Eva // medarbetare på Perser

Bjornen
0

Gul hy !

Hawknestgrove
0

HAhah Fin bild på en liten jobbare!

The Owls are not what they seem

de ska va gôtt å leva, annars kan de kvitta.....