Svensk natur iFokus

Svensk natur

Etikett19-fåglar-vilt
Läst 1298 ggr
KINA-D
0

Bofinken Knut...

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Denna lille herre gjorde ett misstag i fredags.                                 Han flög in i vår paviljong och mot ett fönster, landade chockad på golvet så jag tog upp honom, och satte honom på ett bord på utsidan. Ställde fram lite vatten och en talgboll.. Han tog inget av det, men då doppade jag fingret i vattnet och satte en droppe mot hans näbb.. och då drack han. Jag gav honom en del vatten och sen så fick han sitta i lugn och ro.. efter ett par timmar så hämtade han sej och flög iväg.. Det kändes jättebra att kunna ha hjälpt honom.. och visst är han söt…

heliotropes
0

Vad skönt med ett lyckligt slut. Bofinken hör till en av mina favoriter.:)

Eva // medarbetare på Perser

Cristine
0

Jag är glad att han klarade sej, många fåglar flyger in i fönstren nu

Cris sajtvärd på Livskvalitet & Utomjordiskt.

Hemsida www.livskvalitet-2.se  kliv in!

Varför står mina fötter på jorden när resten av min kropp är ute i rymden.

heliotropes
0

Där jag bor nu sedan fleeera år tillbaks har inte en fågel flugit in i fönstret..vad jag vet. Därimot har jag bott på ett ställe där fåglar flög in i fönsten ofta…jag har väl så skitiga fönster idag så det speglar sig väl inte..hehe!

Men jag fick in en Skata på min innätade altan..den hade hittat ett större krypin strax under taket…min ena katt kom in med den…ve och fasa innan den kom ut..:) några fjädrar fattigare men övrigt helskinnad.

Eva // medarbetare på Perser

Hawknestgrove
0

Hehe, Den närsynta bofinken Knut… Så brukar jag också göra med småfåglar, som flugit in i fönstren och jag se att de lever. Sätter dem i en liten kartong i skrubben, så de får vila och ger dem lite vatten. De brukar fixa sig

The Owls are not what they seem

de ska va gôtt å leva, annars kan de kvitta.....

navel
0

söt söt söt. :)