Svensk natur iFokus

Svensk natur

Etikett28-övrigt
Läst 2248 ggr
aase-andersson
0

Snöoväder

Här snöar det femkronor just nu… den 17maj…. mitt i värmland… kompisen i sveg hade spårsnö igår morse. Urled är tiden och världen. fick täcka mina örter med en handduk nu…..

Vi ska på 60års fest i trädgården i eftermiddagen….lär inte ske….

heliotropes
0

Här blev man också överraskad av snö……..fyyyyyy!!!! Det rimmar dåligt till de gröna ute.

Eva // medarbetare på Perser

Bleenda
0

Dom sa på vädret att härjedalen och jämtland skulle få några flingorSkrattande En kompis i Oviken har fått sin beskärda del. Men det försvinner ju snabbt. Jag har tagit fram dunjackan i dag!!!

heliotropes
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Ett alldeles färskt foto på min rabarb…kan tala om att det snöar ännu….

Bjornen
0

För omkring 10 år sedan kom det ungefär 3 dm. snö ungefär vid den här tiden. Lite göksnö hör liksom till våren.

skogstrolletbarbro
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Vill bara tala om att vi häruppe där jag bor i alla fall, inte har fått så mycket som en snöflinga under de senaste dagarna. De snöfria områdena som har vuxit fram ur den gamla vintersnön har istället blivit allt större de senaste dagarna.

Fast kallt har det varit. I natt kom vi hem klockan ett, och under vår färd var termometern nere på -3grader. Vi är nu inne in i tiden när mörkret har försvunnit. Jag tog ett kort kl. halv ett på natten och Uddjaur såg då ut så här.

heliotropes
0

#5 Vilken härlig bild…:)

Här i Södra Dalarna hänger snön tung…flera träd har gått av och flera avåkningar med mopeder och bilar. Sommardäcken har ju åkt på för de flesta för länge sedan.

Puma77
0

#6 ja jag hörde ni fått snö däruppe. Har släkt i Järna o Vansbro bl.a och det hade kommit en del.

//Pia

heliotropes
0

#7 Hörde det av en bekantsbekant :) som bor i Vansbro att det var- och säkert är ännu- många nerfallna träd av snömassorna…får se om man klarar de egna gamla lövträden??de är bra tunga nu..de är ju fullövade.Fundersam

Hawknestgrove
0

JA här har vi klarat oss. Men vi fick elda hela dagen i går. inte mer än 5 gr varmt.

The Owls are not what they seem

de ska va gôtt å leva, annars kan de kvitta.....

Puma77
0

Igår eftermiddag var det ganska skönt här men idag var det inga ljumma vindar precis. Känns som om vintern är på väg tillbaka. O jag som börjat ställa in mig på förra helgens väder med bikini och barn som badar. Jo jag tackar ja. Hörde att det varit ca 18 grader i vattnet förra söndagen inte långt härifrån.

//Pia

Hawknestgrove
0

Hm… och jag som fick en stickling av änglatrumpet av en bekant. Vi hade nattfrost i veckan, så nu är det bara en pinne kvar. Kommer det nya blad?

Cristine
0

Jag undrar samma sak för jag ställde ut min änglatrumpet på bron och bladen vissnade under natten fast jag lag en handduk över, konstigt nog är avokadon jättefin den tog ingen skada utav frosten.

Cris sajtvärd på Livskvalitet & Utomjordiskt.

Hemsida www.livskvalitet-2.se  kliv in!

Varför står mina fötter på jorden när resten av min kropp är ute i rymden.

Puma77
0

Hörde att de fått 3.5 dm snö i Vansbro och inatt hade vi här nere i småland 2.5 minus grader.

//Pia

Bjornen
0

Själva stjälken åtminstone om den är förvdad tål lite frost. Ganska säkert kommer nya blad men det blir ju en rejäl försening.

Hawknestgrove
0

Tack för info1 Då hoppas vi på pinnen där den står! I dag var det lustigt väder här. Hemma hos oss så var det lite småkallt och sol. En mil bort, så var det rena vinterna. Snöblandat regn och hagel i massor, marken blev vit.