Svensk natur iFokus

Svensk natur

Etikett: 16-upplevelser-äventyr
Läst 1099 ggr
[Cuyo]
0

VOV, ETT MIRAKEL

Hej jag blir alltid lika glad när jag läser om sådant  här,så läs själva så kommer ni oxå att bli på ett gott humör hi hi.  

Hej Cuyo 

VOV, ETT MIRAKEL

Räddningstjänsten i Höganäs fick använda klätterrep … Foto: helene bengtsson/mediabasen  … för att lyckas ta sig ner till den strandsatta hunden … Foto: helene bengtsson/mediabasen  … som otroligt nog klarade sig helt oskadd. Foto: helene bengtsson/mediabasen

Schäfertiken Lexi, 5, föll 30 meter nedför klippan.

Och överlevde.

Plötsligt kom hon för nära kanten på Kullaberg.

Skräckslagna såg Johan och Martina Orsmark, och barnen Lukas, 2, och Samuel, 4, hur Lexi tappade fästet och började hasa ned för branten.

30 meter nedanför landade Lexi på en klippavsats - oskadd.

Men det var lika långt ner till marken och ingen väg ner.

Hjälplös fick familjen i går larma räddningstjänsten i Höganäs som med klätterrep lyckades fira ner sig till den strandsatta hunden.

- Lexi bara skrek och skrek och det började rasa stenar från klippavsatsen, säger Martina Orsmark.

Brandmannen lyckades fästa en sele kring Lexi och fira ned henne till familjen.

- Hon hade änglavakt, säger matte Martina.

För säkerhets skull, så tog jag bort bilderna. 

Gunilla.H Sajtvärd

nobsan
0

Vad härligt det är med solskens historier. Det behövs fler.

Faxlin
0

Oh, det här var en glädjande sak att läsa. Sådant som gör en glad.
Du har inte lust att lägga in den på Goda Nyheter också? Där behöver jag ha in fler goda och bra saker. Och det här är sann glädje.

Cave quid dicis, quando, et cui
Audiatur et altera pars

Maria
0

Jag har också läst om "lilla vovven". Visst blir man lycklig när allt slutar väl.

/Maria

Hawknestgrove
0

Ja, Cuyo, gör det! Det händer lite lite på Goda Nyheter……Annars, Åsa, tor jag nog att du kan ta inlägget eller länken själv dit!

The Owls are not what they seem

de ska va gôtt å leva, annars kan de kvitta.....

Faxlin
0

#4: Jag håller på att kämpar järnet med goda nyhet just nu. Men det är lite tungt. Men om Cuyo inte har lust att lägga in det gör jag det :-)

Cave quid dicis, quando, et cui
Audiatur et altera pars

Hawknestgrove
0

Ås, gör det! Cuyo blir bara glad! Jag lovar! Jaså, jobbigt på lilla glada nyheter? Har inte varit inne på länge, då jag inte känt mig god och glad……

moondancer
0

#0  heh, är 'VOV' ett med vetet stavfel av WOW? Kul blev det iaf:D

//Olle
Sajtvärd för svensknatur.ifokus, miljö.ifokus och studier.ifokus

Hawknestgrove
0

Det menas nog VOV, som det uttalas på svenska, men man kan även tolka det som Wow…. tycker jag……

Karmatarerskanise
0

Eller är det vov, som en hund "låter" ;)

Hawknestgrove
0

Heh, Hera, ta både och!

MBasen
0

Vad trevligt att ni använder våra bilder. Iofs. har vi copyright på bilderna, men i detta sammanhang går det bra.

Gå gärna in på vår hemsida och titta på mer natur relaterat material. www.mediabasen.se

Vi har ju en serie med Robert & Ingrid. Två naturfilmfotografer.

Deras små unika filmsnuttar är riktigt sevärda. Ni får järna kommentera i vår gästbok.

Tack!

Karmatarerskanise
0

Det var ju inget bra att Cuyo använde copyrhigtade bilder!

Men tack MBasen för din vänlighet :)

Hawknestgrove
0

Oj! Antar att Cuyo plockade en artikel. Ber så väldigt mycket om ursäkt! Ska jag ta bort bilderna?

Gjorde det för säkerhets skull…..

Tack för att de fick ligga där så länge och tack för att ni påpekade det!

MBasen
0

OK!

Hade inte gjort något. Sidan har ett gott syfte, och man hänvisade till källan.

Tyvärr så finns det inget rörligt inslag. Vi fick problem med kameran just vid det tillfället. Annars kunde jag lägga upp detta på hemsidan.

Typiskt.

Mycket trevlig sida ni har förresten. Kommer att besöka den fler gånger.

Thomas

Hawknestgrove
0

Tack så mycket. ligemåde, får jag väl säga, jag var inne hos er och kluddade lite i gästboken.

MBasen, du är hjärtligt välkommen  hit in och ställ frågor eller kom med upplysningar, som är av intresse. Jag har bara ett förbehåll, tyvärr, på förekommen anledning och det är att rovdjursdiskussioner är förbjudna. Räv och björn är en gråzon… så handlar det om dem, så släpper jag igenom det!