insektsjakt2.:)
#1 är en guldbagge. Ser ut som en gräsgrön guldbagge men är inte säker.
//Pia
#4 Långhorning stämmer. Tror på en lövträdlöpare. Vanlig i hela Sverige.
#5 stinkfly/bärfis
#6 Gissar på en slags vivel men vet inte vilken
//Pia

#9 Det är en av våra mest igenkännande skalbaggar du har på bilden, en tordyvel. Dem har man väl hört talas om "tordyveln flyger i skymningen"
//Pia

#10 Aha, det är så den ser ut! Nu har jag lärt mig något nytt 
Ja det kryper på hela kroppen, när man ser era fina bilder. När vi ändå talar om sexbeningar, kan jag rapportera, att JAnne fick kapitulera för svidknotten i går kväll vid 8 tiden för första gången i år. Tidigt, tycker jag. Min svåger och svägerska fick fly myggen.
The Owls are not what they seem
de ska va gôtt å leva, annars kan de kvitta.....
Wow så läcker han är. Riktigt undebara vargfärger
//Pia
Av någon konstig anledning ser de nästan söta ut på bild…men inte live….
mmm…härlig färg.
Här kommer en liten Bokskorpion…..inte så bra foto men den var ju såå pytteliten..:)min kamera har sina begränsningar.:) Dessa kryp låter jag vara även om de dyker upp inomhus…hellre dessa än kvalster som bla.är deras föda.

Ännu en läcker bild. Jag har inte sett ngn sån än men idag ska jag gå bingopromenaden här och tar nog med mig kameran. På hemvägen kan jag ta en liten avvikare förbi min lilla fjärilsplätt och se om de kommit än. Plätten är nog 50x10 m men det finns en hel del fjärilar vid blommorna där och skalbaggar så vi får se om jag hittar ngt.
Vad har du för kamera helio?
//Pia
#18 jo jag vann på bingon och sen hittade lite kryp. Ska kolla bilderna nu och se om det blev något att visa. Hopas :))
Din kamera är som min ungefär. En mellankamera. Jag har en olympus 550 UZ på 18X optisk zoom men 7.1 mp. Drömmen är en systemkamera i framtiden men de kostar. Kanske en D80:))
//Pia
#20 är väl en trädgårdsborre Phyllopertha horticola och den andre baggen är en flugbagge.

Puma77, snygga insektsbilder du fått till där. Så roligt att se vilka underbara bilder ni lyckas få fram.
Cave quid dicis, quando, et cui
Audiatur et altera pars
#25 flugbagge var det som ja misstänkte men var inte helt säker.
Trädgårsborre, det ska jag komma ihåg. Tack Markus.
Tack Åsa. Av alla bilder man tar måste ju några bli bra i alla fall. 
//Pia
Att foto en fjäril fixade jag inte,dom vill inte gärna landa här,dom bara flaxar snabbt förbi. hrfm!! Tur att det finns andra som de gärna står modell för..
Därimot fick jag "fast" en till spyflyga som suger på en blomma.:)

Läcker fluga.
Fjärilarna flaxade en hel del för mig med men det är bara blåvingarna som vill vara med.
//Pia
heliotropes, bokskorpionen är alltså pytte pytteliten? Då har jag sett en sån liten rackare i badrummet. Undrade vad det var. Och han äter kvalster? Välkommen i så fall. Helhäftiga bilder ni visar…..
Ja precis! Riktigt, riktigt liten! HAn var riktigt söt!

heliotropes, klart snygga foton. Blir så imponerad av er. Jag får aldrig till sådana foton.
Audiatur et altera pars

#35: haha, inte då det gäller fotografering i alla fall tyvärr. ;-)
Audiatur et altera pars