Svensk natur iFokus

Svensk natur

Etikett13-naturliga-nyheter-miljövänligt
Läst 943 ggr
[Cuyo]
0

Monstren vaknar

Monstren vaknar

GÖTEBORG. Sjufaldige världsmästaren Tom Meents trycker på starknappen i sin monstertruck "Maximum Destruction" och 1500 hästar sparkar i gång med ett vrål som kan väcka Bockstensmannen. Det är mäktigt. - Jag ska förstöra allt i min väg, lovar Tom med ett snett leende.   http://www.gt.se/nyheter/1.1197448/monstren-vaknar   Hej idag pratar vi om miljön och dom höga bensinpriserna,då frågar jag mej hur i helvete stämmer det in på det här jippot var säger ni själva om det här,och det är våra väl valda myndigheter som har tillåtet det här,är det här med miljön bara ett falskt påhitt för att dom rika ska tjäna så mycket pengar på oss,innan vi fattar vad det är frågan om egentligen bu bu säger jag till det här och kom inte heller och säg att ni tänker på miljön idag.                Hej från en som inte tänker titta på det här,jag säger bara vilken falsk bild ni Myndigheter går ut med att tillåta det här Jippot.                    Hej Cuyo         

Nore
0

Dessa månsterbilar går på alkohål o vatten, o på detta sättet höjer de trycket i motorena o får ut en massa efekt. Det är likadant på traktorpulling det ryker myckr men det mästa är lite sot o vattenånga, våran alkohål är slut så vi kommer nog inte hem hihihi.   Jag förstår era reaktioner på  detta jippo, men vi säger inte något till taxibilarna som står o spyr ut avgaser menas de väntar  o alla bilköer på moron o kväll när ni jobbar, skussa ungar på träning o  alla flygresor till varmare land.

skogstrolletbarbro
0

Jag tycker också att de verker onödiga men jag har inte satt mig in i hur det fungerar.

Det är väl beroende på intresse och till mina hör inte någon kappkörning av varken monstertruckar, skotrar, motorcyklar eller vanliga bilar. Usch, de bara spyr ut dåliga lukter och för oväsen.

I vanlig trafik ar bilen bra och jag har körkort, men att köra bara för nöjets skull. Nä!

Nore
0

Jo jag menar att dessa nöjesfordon släpper ut mindre avgaser än våra bilar o fordon som vi har hjälp av i vardagen, sen att de för oväsen det kan jag hålla med om.

Men det skulle vara roligt o se en timmerbil svänga fram på macken o begära tankning, 100lit dicel o 300lit vatten, vad skulle regering o staten göra då, jojomensan skatt på vattnet, för de måste ha inkomst eftersom bilisterna är deras mjölkkor o minskar bränslet måste de ta in dessa förlorade inkomster på annat.            Så detta med motorsport gör mycke nytta för bilindustrin o provar saker som de inte skulle ha råd o göra, för de som håller på med detta gör det för egen kassa, ta o titta på motorsport på tv, o kolla hur många miljöbilar som är med, o de testas under ett lopp o sedan kontroleras vad som hänt med dessa motorer vid svår påfrestning.

Hawknestgrove
0

HAha, Nore, tack för kunskapen! HAde vi inte en aning om. Lite dåligt i dessa miljötider, att inte sån information står i reportaget. Då hade det inte behövt väcka så mycket ont blod. För det är nog inte bara Cuyo, som reagerat på detta vis!

The Owls are not what they seem

de ska va gôtt å leva, annars kan de kvitta.....

Nore
0

Nej det är nog så att det inte berättas omdessa galningar som provar sej fram o sedan bilindustrin tar till vara på helt gratis.  Men dessa miljöförstörare som de oftas kallas, gör faktis lite nytta också utan att få något igen.                      Kommer inte ihåg riktigt var jag läste någon stans att en fullsatt arena vid en fotbollsmars hur mycke koloksid som släptes ut vid dessa tillfällen.     Det är inte så konstigt att det blir debatter om motorsporten, det väsnas o det bullrar o det är dyra inträden o det är farligt, men om man räknar efter hk på motorerna vid traktorpulling o hur många olycker det har hänt i denna sport, en dödad o en skadad svårt på inomhusarena o USA

[Cuyo]
0

Hej Nore.

Ja du man ska nog ta reda på hur det verkligen är innan man går ut och skäller på våra politiker hi hi .  Men jag tackar dej för att jag fick en mycket bra förklaring hur det är,varför kan inte vi göra så med våra bilar så kanske vi oxå värnar om miljön,men riktigt så enkelt är det nog inte för då hade ju inte våra bensinbolag kunnat tjänat dom här Miljarderna dom får in varje dag.  Så vad jag skulle ha skällt på så var det bensinbolagen och inte politikerna men det tar vi en annan gång,så tack Nore för en bra förklaring än en gång.                Hej Cuyo