Bäverjakt
Nu är det bara bäver jakt kvar här hos oss, visserligen har vi skyddsjakt till terriern under sommaren men nu är det vila.. för att starta igång igen 1 aug… hur ser det ut för er..

Bäver jakt här också. Skönt att harjakten är över för säsongen. Jag har sett många små söta harungar. Det är sällan man ser dessa små pyren från första kullen.
Nu ska jag ut och hjälpa till att ta ner några träd. Det håller en varm många gånger. Brrr, det är svin kallt här. Såg ett par isbjörnar förut.
Samma här bara bäverjakt kvar. Till 10:e maj hos oss.
The Owls are not what they seem
de ska va gôtt å leva, annars kan de kvitta.....
vi har lite räv kvar till nästa helg.. här lägger hararna ungarna på plåtgården på gubbens jobb.. solen värmer upp plåten så de är varma hela natten, det är många kullar per år och mycket räv och grävlingsmat..
Ja, det är klart, räven… MEn den tänker man inte på…..

Jag uppmanar alla att gå ut o jaga bäver om ni har möjlighet, denna art förökar sig explotionsartat, o kommer fursumpa stora delar av vårt vakra land
JA, här har vi tid på oss till den 10:e maj.
och goa att äta tycker jag…..rökta grillade eller pate eller tjälknöl…

Vi ska ha en ungdoms jakt med bäverjakt och korvgrillning snart.
Nope, jag gillar dem inte att äta. Men vi har inget rökeri i närhewten, annars hade vi provat. Men lilla Esther gillar bäver…..
Min svåger sköt en bäver som vägde 28 kilo. Har någon hört talas om en tyngre någon gång. Grabben sköt en ett par år tidigare som vägde 26 kilo.
#9 Lite bävergäll i snapsen då?
När man kommit till No 23 i bifogad lista kan man nog äta bävern rå med päls…..
http://sv.wikipedia.org/wiki/Snaps
Glad Midsommar go'vänner!

Brännevin med bävergäll är bjudbrännevin, det lär bli drykt
#12 Ja det har du nog rätt i Nore!
Men tydligen var det medicinskt uppskattat en gång i tiden. Innehåller acetylsalicylsyra…..kanske det vore något för morgondagen…

Ja det var mycke de tog till vara på o gjorde sina bryggder, om de hjälpte vet jag inte men tron kan försätta berg säg det.
28 kg det var nog ett rekord.. inget för en hund att apportera hihihi…
Den finns på bild om ni går in på "min jakt". Vill inte visa den här på sidan.
Haha, Ronny, då fördrar jag att bli vegetarian när det gäller acetylsalicylsyra i alla fall. Det utvinner man ju ur träd, asp, till och med tror jag, rätta mig om jag har fel…..
Hmmm, då ska nog inte jag äta bäver. Är allergisk mot acetylsalicylsyra.
Haha, ja tack, sälg, eller vide är det. Ja jag hade nog blivit nykterist om det var det enda alternativet att få i mig smärtstillande….Bäver… bläh……. Men har i frysen en som blev skjuten i våras till lilla Esther