Svensk natur iFokus

Svensk natur

Etikett: 16-upplevelser-äventyr
Läst 2037 ggr
Maria
0

Paddla i Dalsland.

Jag och min man tillsammans med min bror och svägerska har paddlat i Dalsland över midsommar. Det var värsta äventyret. Det regnade, blåste och var ganska kallt . Vi slussade genom Krokfors och första natten tältade vi. Resterande två nätter sov vi i vindskydd och blev så imponerade av att det fanns både torr- toa, lägerplats, vindskydd och ved. Detta betalade vi bara 20 kr per dygn för.

Trots vädret så är detta absolut något vi kommer att göra igen.

Vi såg Rådjur, Huggorm, Lomm, Häger, Bäverhyddor, och en massa fåglar vi inte kan namnet på.

Detta kan jag rekommendera….

/Maria

Nore
0

O vad glad jag blir när jag hör folk ligga i vindskydd o ute i det fria o bli ett med naturen. Det värsta är att det blir som ett dråg, man kan inte vara utan det.

Hawknestgrove
0

Ja det lät faktiskt riktigt mysigt. Kan ge mig 17 på, att det var trevligare att sova i vindskyddet än i tältet. OCh så snackar folk om att det är dyrt att åka på semester….HAr man med sig en sån där liten sommardusch, så kan man ju tom hålla sig riktigt ren!

The Owls are not what they seem

de ska va gôtt å leva, annars kan de kvitta.....

Nore
0

Gunilla vad menar du det fins bäckar o sjöar, tänk o gå ner tidigt en moron ta lite vatten till kaffet o menas det värmer sig tar man o gör morontvätten, sen kan man njuta av nykokt kaffe o macka.

[Norum]
0

Vad avundsjuk jag blir! Låter ju hur mysigt som helst ut… (blev konstig svenska det där.. )  :-)

Maria
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Det kostade 570 kr per par. Helt otroligt billigt med tanke på allt man får tillgång till.

Du får säga vad du vill Gunilla men någon "sommardusch" fanns inte med i packningen, haha. Jag tror kroppen överlever fyra dagar med "sjövatten".

Skickar med en liten bild på ett av vindskydden "från långt håll"

/Maria

Nore
0

Ja tänk vad gott en vanlig ostmacka smakar i naturen, har man då möjlighet o laga lite mat, steka lite fläsk o lite lök, sen har man lite fäska kokta potatisar med sig o skivar ner bland fläsk o lök o sen häller lite matlagningsgrädde över allt o låter putra ihop, säg vilket femstjärnig krog har denna meny som smakar så gott, har man tur så kan man få fäska kantareller till också.

Nä jag får nog gå o titta om det fins något o skåpäta , blir lite sugen tror jag, hihihi

Hawknestgrove
0

Ja jag äväl lite petig där. Fösta sommaren när vi flyttade hit, så fanns det ingenting, och då menar jag ingenting i detta hus. Ok, vi fick ström första dagen, men vi kunde inte använda mer än en vanlig kabel. Men då hade vi en sån där sommardusch. Värmde vatten och duschade. JAg har lite renlighetsmani. MAn blir inte ren i kallt vatten. punkt slut.

The Owls are not what they seem

de ska va gôtt å leva, annars kan de kvitta.....