Svensk natur iFokus

Svensk natur

Etikett19-fåglar-vilt
Läst 1231 ggr
navarro
0

Vitryggad hackspett

Bor i Gunnarskog, Värmland och min sambo säger att han sett en vitryggad hackspett idag, men eftersom vi inte vet exakt hur den ser ut skulle jag vara tacksam om någon har en bild på den. Området där vi bor är skyddat just för hacksspetten, men när jag frågade Skogsstyrelsens konsulent uppger hon att man sett ett övergivet bo för ett par år sedan och det är allt.

Hawknestgrove
0

Är lite försiktig med bilder här inne, men om du går in på Google, så kan du få se bilder av den. Använd bildsöket. suveränt.

The Owls are not what they seem

de ska va gôtt å leva, annars kan de kvitta.....

navarro
0

Tack för tipset! Nu har jag hittat bilder på den på en sida och tyvärr tror han inte att det var den han såg och det angavs att man inte hittat ett enda bo i hela Sverige i år och inte sett några exemplar av den heller.

moondancer
0

Underbart om det har siktats en. Hoppas bara att den häckar också

//Olle
Sajtvärd för svensknatur.ifokus, miljö.ifokus och studier.ifokus

Hawknestgrove
0

JA de jobbar på dem på Nordens Ark.

Anders 50
0

Läste i Land att de hade fått 3 kullar på Nordens Ark. Planen är att släppa ut dom i Värmland. Finns visst bara ca. 10 ute i det fria.

// Anders...f.d. 890-3 .....och fortfarande batteridriven!

[Norum]
0

*1 Varför är du försiktig med bilder här? Blir lite nyfiken…

AnnaLundin
0

Det handlar om upphovsrätt, man får inte låna bilder hur som helst.

Jag tycker dock att man kan länka till bilden på dess ursprungliga plats.

[Norum]
0

Ja, jag förstod det sen.. Men läser man vad Gunilla skriver rakt upp ner så tydde jag det som att det var på själva sajten man skulle vara försiktig. Och det var det som jag inte riktigt förstod.. Men nu är jag med! :-)

Hawknestgrove
0

Ja, om man går in på fliken länkar här, så har vi några ställen som det är.länkat till med fritt material, dvs där är de fritt fram att låna.Trodde förut, i min enfald, att mdet gick bra att plocka från Google bildsök, men nix. Så därför så få vi vara snälla och inte sno….Vet faktiskt inte, hur det är med att dirketlänka…. Juridiskt sett, är det tillåtet?

Anders 50
0

Man måste väl få länka till en sida på nätet som har en bild ? Det är väl inte värre än att jag tipsar muntligt om en sida med t.ex. en "gulochvitrandigmittiskogenspringare" på ?

// Anders...f.d. 890-3 .....och fortfarande batteridriven!

Hawknestgrove
0

Ja ,jag tycker det med…..