Se hit Gunilla!
Ja självklart får ni andra titta också. Men det var Gunilla som ville se lite bilder här inne på mina pälsar. Så här kommer de minsta av mina pälsar.
9 små illeralpar föddes den 27:e.
De är inte stor, väger mellan 10-14 gram gör de.
små, rosa och med ljusa ljusa fjun över kroppen.
Cave quid dicis, quando, et cui
Audiatur et altera pars

O de kan bli så stora o vassbitna, det kan man inte tänka sig att ett rovdjur varit litet o försvarslöst. Men en fråga hur fort växer de, ifrån den stolek i din hand o till normalstolek?
Jösses! Fula men ändå söta på något vis. Mina taxvalpar väger ca 250-300 gram och jag tycker dom är små.
Hur fort växer dom? Valparna fördubblar sin födelsevikt på en vecka.
Men jösses så nätta o små. Blir alldeles salig här nu. Nu vill jag ha iller också *fniss*
//Pia
ÅHHHH ÅSa, tack för de underbara bildena på de mså skära typerna!!!!! Så innerligt små……
The Owls are not what they seem
de ska va gôtt å leva, annars kan de kvitta.....

#3: Från den här till fullvuxen storlek är ca 5-6 månader. Men de är rätt stora redan vid 10 veckor.
#4: Här har de på två dagar ändrat vikten som följande:
28:e
4 på 10 g
4 på 12 g
1 på 14 g
30:e
5 på 14 g
3 på 16 g
1 på 18 g
Så de brukar fördubbla sin vikt minst under första levnadsveckan. Och redan när de är ca 2 veckor far de omkring och småbitts lite. När de är 3 veckor öppnar de öron och ögon. så de kan de se vem de biter också :-)
#5: Ja visst är de söta. ;-) Fulsöta liksom :-)
#6: Nej de brukar inte alltid få sådana här stora kullar. Men det händer om allt går som det ska. ;-)
Hanen jag använde nu har tidigare enbart gett små kullar. Så vi började misstänka att det var så att han inte kunde producera stora kullar. Men nu har vi beviset att så inte var fallet. Det hängde bara på tösen :-)
#7: Fler kommer allt eftersom jag ser förändringar på dem så ni får följa hur de växer :-)
Cave quid dicis, quando, et cui
Audiatur et altera pars
Ja vi ser fram emot att få se när de blir ännu gulligare
#8 Ser fram emot fler bilder, kul!
mvh Martin
Men jösses så söta dina illerungar är, ÅsaF :) Har aldrig sett så små illrar. Illrar har jag sett, men inte illerungar.
Tass på dig vännen
Dom är ju för goa. Kul att få följa dom.
Ja fulsöta… Men snart blir de väl sötsöta…. Eller hur, Åsa? Längtar efter mer bilder….

Jag vet inte om det är rätt o säga att de är söta, då är musungar söta också, nja jag vet inte det, det är likadant med våra nyfödda ungar, inte är de så jäkla snygga, skrynkliga o slemmiga, men det undrar ingen på när de gömt sig på ett sådant ställe, nä finheten växer fram efter någon vecka, så är det nog i vår natur
Men nu väntar vi på nya bilder, så vara hjärtan smälter! Du har rätt Nore, människovalpar är inte heller så väldans vackra, egentligen, när de är alldeles nya…..
och vad många..får de alltid så stora kullar?