Möte med räv
När jag kom till jobbet i dag så började jag som vanligt med en kopp kaffe. Dörren var öppen. Fick då se en rävunge komma alldeles förbi min "byssja". Slängde ut lite kexbitar genom dörren, men han vågade sig inte så nära…tvekade. När den gick undan så tog jag kameran i bilen, la ut mer kex och gick in ocg satte mig i ett vindskydd som jägarna där hade 20 m. därifrån. Efter 5 min. så kom den tillbaks och lät sig väl smaka. Tog många bilder men de här är de bästa. Man borde gå en fotokurs, och skaffa en bättre kamera.
// Anders...f.d. 890-3 .....och fortfarande batteridriven!
Vad kul när man kan komma så nära. Det är väl inget fel på din kamera.
Vad dålig den blev i skärpan när den kom upp här. Ditt orginal är ju jätte fint.
Bilderna är fria… bara tacksam för förbättringar.
// Anders...f.d. 890-3 .....och fortfarande batteridriven!
Kul möte med räv! Det är svårt att i efterhand förbättre skärpan, men ibland tycker jag att ett suddigt inzoomat foto är bättre än ett som inte är det. I alla fall om det handlar om ett rent "dokumentationsfoto", som i det här fallet.
Det är ju inga foto som vinner priser som bästa natur/rävfoto - men de duger gott till att visa mötet med räven! Bra fångat och påpassligt att ha kamera med!
mvh Martin
Jag håller tyvärr med #11. Jag kan inte göra något åt skärpan. men det är fina bilder. Avundsjuk för att inte jag råkar på något sånt här.
Tack för fina bilder! Ja det är väl en sak, som är svår med JPG format, när man vill föstora och Zooma in, då blir det rutiga rutan. HAr för mig, att har man BMP, så går det lätttare att jobba med bilden, men å andra sidan, så tror jag inte BMP funkar här inne. Men strunt samma, det är kul med dokumentära bilder och så skojig han såg ut! Verkligen valpig, med sina långa slängiga ben. OCh du som blev utan fikabröd…..
The Owls are not what they seem
de ska va gôtt å leva, annars kan de kvitta.....

Har ni tänkt vad mycke räv man ser på gärden där de slagit hö, man kan upptäcka räv som går sträng efter sträng för att leta sork o möss o grodor, men rätt som det var så hoppade räven långt o förbi en bit på klöversträngen, jag blev nyfiken o gick dit för varför den gjorde så, som man brukar så petar man lite med foten o till min fasa låg där en huggorm, det var därför räven gjorde detta språng.
ouppps, Nore, hoppas du var klok nog att ha stövlar på dig. Bananr alltid Janne, att han bara har tofflor på sig, när han går på skumma platser….
The Owls are not what they seem
de ska va gôtt å leva, annars kan de kvitta.....
Jag och sonen skulle stå pass i höstas och gubben släppte ryssen så skallen ljudade över åkrarna. Sa till lillkillen(14år) att han fick stå bakom mig och vara helt tyst och stilla. stod med bössan nedåt såg räven närma sig och den hade inte vittring av mig när den var på 10meter så ska jag lyfta bössan då… knackar sonen mig på axeln och viskar högt, mamma mamma kolla där till vänster en räv, jag hann se den med, jag hade 2 rävar på 10 meters håll och båda sprang fort som bara den undan..Vilken upplevelse det lär jag aldrig få vara med om igen 2 på en gång….sonen får inte stå med mig på pass igen om han inte lär sig vara tyst..
Men den är så sabla söt.