Svensk natur iFokus

Svensk natur

Etikett14-vandring-film-reservat-resor
Läst 2750 ggr
CarolineJ
0

Fasta vindskydd

Någon som vet varför man har tagit bort alla fasta vindskydd i skogarna?

Ett av mina favoritställen är Skäralid / Kopparhatten. Men sist jag var där så var vindskyddet borta. De senaste gångerna jag varit ute så har jag sett att allt fler vindskydd har försvunnit.

Har jag missat nåt?

Anders 50
0

Kan det kanske bero på att det kostar i underhåll ? Jag har sett många vindskydd som slagits sönder. Men så kanske det inte är i Skäralid.

// Anders...f.d. 890-3 .....och fortfarande batteridriven!

Hawknestgrove
0

PUTT, SÅ TRÅDEN HÅLLS VID LIV

The Owls are not what they seem

de ska va gôtt å leva, annars kan de kvitta.....

CarolineJ
0

Mjo flera gånger vi har varit där så har vi tyvärr fått städa efter de som var där tidigare. Men jag städar hellre efter andra och har det kvar än ja, att det bara försvinner.

Antar dock att nedskräpningen är dålig för både miljö och djurlivet. Synd att inte alla kan sköta sig.

Vandalisering har jag aldrig sett fast nedskräpning är ju en sorts vandalisering…

Martin
0

Utanför Malmö vet jag att det vid ett flertal tillfälle, ofta i samband med skolavslutningar, helt sonika bränts ner vindskydd på sena nätter.

Det är som sagt tråkigt, men det finns fortfarande några kvar.

mvh Martin

Bleenda
0

Vi skulle rida en fälttävlansbana i skogen. Men när vi kom fram till första hindret fanns det knappt något kvar. Men därimot så såg vi att några hade gjort en brasa i närheten. Dom skulle väl grilla korv och hade ingen ved. Man tager vad man haver. Det var lite snopet faktiskt. När vi red vidare så såg vi att nästan alla naturhinder gått samma väg.

Hawknestgrove
0

Ja vi råkade också ut för såna tråkigheter på vår fina lilla badplats i Älgsjön, som samhällsföreningen gjort i ordning. Bara förstörelse, inget annat. Såna har man lust att ruska om rejält…..

The Owls are not what they seem

de ska va gôtt å leva, annars kan de kvitta.....