Ett vakande öga
Som vanligt ramlar fotoobjekt över mig. Gubben o jag kom körande på en landsväg förbi en lada. Då fick jag plötsligt se denna undebara Kattuggla i ögonvrån. Eftersom jag inte har någon avanserad kamera med utbytbara objektiv är det bara att stanna och komma nära, ca 10 meter. Den satt dock lungt kvar och kisade mot den för henne besvärande kvällsolen. Fick lov att smacka till flera gånger, man vill ju inte ha en sovande pippi på bild. Efter några minuter tröttnade"hon" och flög in i ladan.
Jag tackar naturen.
Tina Nordberg medarbetare:
Fågelskådning i fokus
Svamp i fokus

Vilka tillfällen du råkar på. Men det är nog också för att du är så intresserad och observant. Jätte fina bilder. Jag har sett ugglor 3 gånger i mitt liv. Utan kamera förstås. Det är mysiga fåglar.
Vackert fångat och vacker uggla. Är så jäkla avundsjuk, har aldrig sett någon uggla (mer i djurpark) sitta still. Har sett dem svepa över vägen i mörker när man kommer körande, men det är inte direkt så att man ens hinner uppfatta vilken sorts uggla det är (mer än möjligen att det är nattuggla) :o)
Har dock fått lite tips till var Hornugglor brukar samlas nu till kommande vinter, så skall se om det kan bli några bra bilder då.
mvh Martin
Fin bild! Ser dem sällan, men hör dem ibland här hemma!
The Owls are not what they seem
de ska va gôtt å leva, annars kan de kvitta.....