OT: Härligt...
Nja….jag är ingen värmeälskare precis. Nöjd med att det är uppehållsväder. Men det där med ölen håller jag med om.
Pokal ! !
// Anders...f.d. 890-3 .....och fortfarande batteridriven!

Ush för den hemska värmen. Jag vill spara den till jul istället då saknar jag den mera.
Pust, jag går bara och väntar på att solen ska gå ner så jag kan rasta mina stackars hundar. Men jag duschade dom under slangen i dag. Och det var inga protester. Den där kalla ölen längtar jag därimot till. En iskall lättöl.
Det får det bli. Och lite popcorn så man återställer balansen i kroppen.
Ölen skriver jag under på, men värmen, nja, föredrar nog lite mer kyligare klimat. Svettas av att bara gå ifrån sängen till soffan, och ut till kylen och hämta ölen 
// David
Ett hem utan katt är bara ett hus...
Om det är vackert på Sara-dagen så blir det så en lång tid till, enligt di gamle. Pust o stön… tror jag tar en semestervecka till ! i skuggan..
#8. Aha, jag fattade fel :). Ifrån poolen till badenbaden med en öl i handen, DET skriver jag under på :)
// David
En annan får stå under vattenslangen om jag inte äker hem till syrran och lånar poolen där. Men jag misstänker att det är trångt om utrymme. Men en kall öl ska jag ha ändå.
Ölen ser jag fram emot snart. Bara jag rastat hundarna. Tar jag den innan blir man väl tagen för koppel fylla.
#11. Har märkt att en vattenslang fungerar lika bra. Har man inte det så fungerar kallvattnet i duschen också, även om det av någon anledning känns en aningen kyligare där. Ölen däremot, den passar i alla lägen. 
// David
SKÅL!
Tackar! Den smakade bra. Nu ska jag sätta mej och glo på TV en stund och njuta av min efter längtade iskalla lättöl. Ha det bra allihop.
Och var inte för tunga i huvudet i morgon. Det blir gassande sol även i morgon
Ha det… / Bleenda
Hmmm! Var har alla tagit vägen??? Tunga i huvudet i alla fall???
#16 Inte då ! Men man lär väl bli fram på dan så som den där gula lampan lyser idag också.
#18 Aj då! Jag är också tung i huvudet i dag. Men inte på grund av lättölen. Den står kvar i kylen tills i kväll i stället. Men det börjar åska nu, så jag ska släcka ner allt.
Ja, jag måste nog också erkänna. Huvudet är inte lika piggt som vanligt 
// David

#22 Tack för bilden. Den ska jag göra en affisch av och sätta på väggen. Och stirra på tills i höst

Håller verkligen med dig heliotropes, men efter 4 veckors semester med regn och blåst sitter man instängd på kontoret igen och då kommer finvädret
Men en kall öl kan man ju ta på kvällen med
Tina, jag tror jag kör med vatten resten av sommaren :).
Idag, med 34 grader utanför fönstret, kan jag verkligen säga att jag längtar till hösten!!!!
// David
Jag har flytt turistinvasionen i Halmstad och dragit till de Värmländska skogarna. Mycket lugnare. Jag har min pappa här uppe så det passade perfekt att hälsa på.
Här hade vi 35 gr igår och det ser ut att bli liknande temp i dag. Vi ska nog fara till sjön senare och få lite svalka. Härligt!
Vh LenaB
Jag gnäller aldrig på en varm Svensk sommar
blåst kyla och snö har vi så mycket av en då…inte mår min fysik så bra då heller. Jag skulle nog uppskatta kyla om jag inte fick en sådan värk av den.
Det var som en sa…..här i norden har vi olika väder för olika människor..inte bara kläder
#26 Jag skulle också vilja komma till sjön…men då sitta i min kanadensare i sjön och meta lite….de är så rogivande

Jo vi har 9 månader vinter och 3 månader dåligt skidföre.
Sören! Dit vill jag flytta, hur långt uppåt i Sverige behöver jag flytta för att få det så? :)
// David

Välkommen till Härliga Härjedalen
#30 Blir nog bara en genomresa nästa gång…….. till norra delen av Republiken. 
Sån trevlig tråd! Men ni är inte snälla som pratar mat… JAg har inte fått äta på 24 timmar och får inget äta förrän kl 11 i morgon förmiddag……JAg är så hungrig! Vi har haft som varmast 32,4 grader i skuggan. Undrar vad det blir i morgon, när vi ska till Uddevalla. Tur att nya bilen har AC…..
The Owls are not what they seem
de ska va gôtt å leva, annars kan de kvitta.....