Jaa, nånting gör dom. Smått, kan tänka?

Vart ska detta sluta med för sorts bilder tro ?
Lördag kväll som det är…
Väntar med spänning på morgondagens bilder.
// Anders...f.d. 890-3 .....och fortfarande batteridriven!

haha. spännande bilder det där. skalbaggarna är väldigt vackra.
/ Johanna Hoogendoorn, ordförande för Kattens Talan

He he… det här börjar bli en riktig p-tråd
Haha inse(kt)xifokus.se???? Jättevackra bilder….
The Owls are not what they seem
de ska va gôtt å leva, annars kan de kvitta.....
HAha, men de håller sig ju i var sitt rum…Eller på var sin blomma….
Mmmm…borde heta.. heta tråden!
Cris sajtvärd på Livskvalitet & Utomjordiskt.
Hemsida www.livskvalitet-2.se kliv in!
Varför står mina fötter på jorden när resten av min kropp är ute i rymden.

Fanns det inte något som hette "heta linjen" en gång i tiden?
#14 Rhagonyca fulva (tror jag och hoppas att jag stavade rätt?).
#16 Ha, har du också fotat en hårig fluga. Dom ser lite ut som om dom varit på en riktig skiva. Bilden är så dålig att jag skulle kaserat den, men flugan är så ful att jag behöll bilden
#18 Tack så mycket för hjälpen. Dom finns ju i massor. Har dom nyss kläckts? Eller samlas dom för att göra nya?
Vart ska detta sluta ?
Snart börjar ni väl med bilder på "tvåbenta" varelser "in action" också.
Väntar med spänning !
Haha, nä, det lovar jag, inga varelser med mindre antal ben än 4 får visa sina herdestunder här!
Ja sån ful fluga, den var riktigt äcklig!

Tack för de fina bilderna. Både på liket och på de som uppfyllde världen med flera fisar!
Är det filmvisning (guldbaggegalan) eller?
Vilken snygg färgkombination !
tjusiga!
mvh Martin
Jösses, vad fin bild.
Tack för det! Den sexfläckiga bastardsvärmaren är inte bara röd utan även rödlistad (NT). Den är beroende av öppna marker, men missgynnas av tidig slåtter och alltför hårt bete. På min lilla fuskäng tycks de dock stortrivas! Särskilt förtjusta är de i de röda klintarna (rödklint, väddklint och svartklint) som jag har sått in. Dessutom är det gott om käringtand som är larvens viktigaste värdväxt. Det är roligt att kunna bidra till att bevara en ovanlig art!
Olle
#30 Det förstår jag - tack för den extrainfon. Det blir väl så mycket roligare att fotografera dem när man vet att man själv bidragit till att de kan vara kvar!
mvh Martin
#30 Det var intressant information. Jag har aldrig sett någon sån här svärmare förut. Fjärilar över lag ser man mer och mer sällan tyvärr. Det kom 2 tallsvärmare och hälsade på mina blommor en kväll. Och det var jag väldigt glad för.
Ja, i år är det väldigt lite fjärilar här också. Kanske beroende på att det var så torrt i maj och juni så att larvernas värdväxter torkade bort. Förra året var mycket bättre, med bl a en härlig invasion av tistelfjärilar. Men visst har det över lag blivit mindre blommor åt fjärilarna när många ängar och hagar har fått växa igen. Här kan alla som har en trädgård göra en insats genom att odla växter som fjärilarna gillar. Förutom de röda klintarna är kungsmynta en fjärilsfavorit hos mig. Är någon intresserad skickar jag gärna några sådana. Dock inte förrän om ett par veckor, för i morgon åker jag till Härjedalen och vandrar i fjällen en vecka.
Olle
#33 Trevlig vandring! Ser fram emot att kanske få se några härliga fjällbilder därefter?
mvh Martin
# 33 Undrar om det i Härjedalsfjällen är lite mindre snö än här uppe i fjällvärlden. Har hört att det ligger mycket snö kvar där ännu. Några bekanta har varit ung 5 mil upp i fjället och ovanför där mot norska gränsen låg det is på sjöarna fortfarande.
Intressant att se vilka vyer du kan fånga där!

Ja det har varit torrt för fjärilarna åxå. De är bra att ställa ut en långpanna med färskt vatten på gräsmattan åt dem. Glöm inte att lägga i några små sittstenar.
Tina Nordberg medarbetare:
Fågelskådning i fokus
Svamp i fokus

#35 Här i Härjedalen ligger de lite snö i fjälldalarna, inte så mycket som ni har mot gränsen men nog för att kasta snöboll
Vackra fjärilar. Vi tackar…. HAha, Guldbaggegalan…. Den var bra!

hehe!