Svensk natur iFokus

Svensk natur

Etikett: 26-mumssidan
Läst 3379 ggr
Hawknestgrove
0

Ett tips om en sida till ....

http://vin.ifokus.se/

För oss, som gärna tar ett glas vin till det vilda.Sajten behöver besökare och sajtvärden  är inte den mest aktiva. Så vi får försöka få snurr på den!

The Owls are not what they seem

de ska va gôtt å leva, annars kan de kvitta.....

Faxlin
0

Jag dricker så sällan. Men okej, nog kan det vara värt ett besök :-)

Cave quid dicis, quando, et cui
Audiatur et altera pars

Nore
0

Nä fy sjutton gäst saft, tacka vet jag dryck med yrsel.   Vin är inget för mej, surt o sött o sliskit eller annars är det bittert så man tror kindknotorna skall krypa ut i öronen.      

Läste förästen en notis i en tidning om vin, att många som går hemma blir smått alkohålberoende sen detta med storförpakningarna kom, det var vist lätt att ha en box o ta sig ett glas som belöning när det var dax för lite vila mellan sysslorna.  Är detta sant så är et förskräckligt.

Har skälv varit gift med en vinalkolist, det tog mej tre år o komma underfönd med detta o då var det för sent, det hadde gått så långt att hjälp inte fans, eller rättare sakt hon ville inte ha hjälp.

Faxlin
0

#2: Alkolismen är alltid en farlig sak. Oavsett om det gäller viner eller annat. Svårast är att de inte kan få hjälp om de själva inte inser att de har problem.

Cave quid dicis, quando, et cui
Audiatur et altera pars

Hawknestgrove
0

Ja, en granne till oss hade en sambo, som var så smart, så hon pillade in en skiftnyckel i kartongen, så den inte skulle kännas lätt…. Snacka om, att ljuga för sig själv! Men det fins lösnig på baginboxproblemet!

Archie - the Wine Master

Ett snyggt designat ställ för lådvinsboxar! Visar mängden vin som finns kvar i lådboxen, uttryckt i hela och halva vinglas (12,5 cl) eller i antal vinflaskor (75 cl). Det går också att se hur mycket vin som tappats upp med fördelning på fyra olika minnen (t.ex. för fyra kvällar eller fyra personer). En droppkopp förhindrar rödvinsfläckar på vita duken. Drivs med 1 st 9V-batteri. Avsett för lådviner i trelitersförpackningar med en maximal bredd av 115 mm. Mått 170x210x270 mm.

Pris: 249 kr

Archie - the Wine Master

Underbara tekninkmagasinet igen…….

Martin
0

Behöver man en sånd är Archie för att kontrollera sitt vindrickande, så skall man nog vara väldigt försiktig med drickandet överhuvudtaget.

Jag tror säkert att det är ett problem med bag-in-boxar, att man inte riktigt ser hur mycket det är kvar och att det är enklare att öppna en box än 4 flaskor.

Alkoholism är ett stort samhällsproblem, som finns i alla sociala nivåer. Det är kanske skillnad på vad som dricks, vissa dricker seglarvatten och andra öl, några vin och säkert några än finare saker.

När jag var i Tyskland och handlade senast, då blev jag rejält fundersam. Då fanns det vodka på bag-in-box (3-liters)…

mvh Martin

Abraur
0

Här har vi femliters bag in dunk.
Brukar stoppa ner ett lingon för smakens och färgens skull.
-Anders

Nore
0

#6. Ja den känner jag till, fyllig i smaken som ger en lätt ilning genom kroppen, men efter några skopor så blir man jäkligt vacker o får sångröst.   Men har också märkt ett konstigt fenomen att skosulorna blir rundade o hala.

Hawknestgrove
0

Hahaha! Här kallar vi det sinnavatten eller pratvatten…..

Abraur, då har jag ett recept på finsk sommarsoppa.

Fyll en blommönstrad djup tallrik med Koskenkorva. Klart.Flört

karins
0

Hadde en man som drack sig full på lådvin, och det nästan varje dag. Så vin för mig kommer att för evigt vara förknippat med hatkänslor. Mår illa av att bara känna lukten. Han dog endast 54 år gammal :-(

Martin
0

#9 usch vad tråkigt :o/

mvh Martin

Hawknestgrove
0

Ja, trist.  HAde en j**a farsa, som var alkis. Han åt tom skokräm, så jag vet, hur försiktig jag måste vara.Men för oss som gillar ett glas då och då, så har det börjat spritta till i sajten, ska jag säga! Sajtens värd är icke närvarande, men vi har kyckats tjata till att en jätteduktig tjej åtminstone har fått medarbetarrättigheter! Så nu händer det lite på sajten! Det är LenaB, som är värd på Mobbing i fokus, som river loss där inne. Hon har hittills gjort ett jättejobb!

Hawknestgrove
0

Puttar upp för en trevlig sajt här inne på Fokus! Det blir bara bättre och bättre!

Hawknestgrove
0

Puttar upp för denna trevliga sajt! Trevligt folk och lugnt och sansat! Många bra tips!

Yvette
0

På den här sajten fick man sej flera goda skratt. Gunilla-finsk sommarsoppa….den var bra. Bor ju ihop med bara finnar och min far är finne så det ska dom få höra. Svenskan ska väll vara det ända språket som har ordet lagom, men vad betyder det igentligen? Åtminstonde i kombination med alkohol så verkar det vara svårt att hitta en lagom nivå. Tyvärr så miste jag min trolovade för 5 år sedan, 37 år gammal pga alkoholen och på slutet vart det allt från T-doja, rakvatten och Jill hårsprayskuddar. Själv föredrar jag alla dessa sliskiga likörer och viner man kan hitta. Dricker jag pratvatten så blir det i kaffet med massor av socker. Men jag dricker väldigt lite. Jag skulle aldrig kunna dricka mej full på det för då ville nog inte jag heller smaka på det mer.

Anders 50
0

Får väl börja dricka vin (urrk) då….så man kan bli medlem.Fundersam

// Anders...f.d. 890-3 .....och fortfarande batteridriven!

Nore
0

#15. Ska vi sjunka så långt, så vi börgar dricka jäst saft, nä du vi håller oss till klarare drycker o inte fjopdrickaCool

Anders 50
0

Det får väl bli bränn-vin då.  Skrattande

Martin
0

Nja, jästa drycker kan mycket väl vara gott.

Öl är ju gott :o)

Och rött vin, så får ni kalla det fjolldryck eller jäst saft eller vad ni vill. Skrattande

/Nybliven medlem på Vin.Ifokus.se

mvh Martin

Nore
0

#18. jag kan hålla med dej om ölen, men sen om det andra det vet jag inteGlad   Nu är det så vi är två här som är veteraner o vet hur en riktig kask skall smaka, o är hedersmedlemmar i den klubbenOskyldig

Hawknestgrove
0

Men vi pratar även lite om öl och om andra drycker. ÄVen alkoholkultur överhuvudtaget. Nu är vår goa Sajtvärd på semester, så det är bara vi två medisar som håller igång där. Men det är en trevlig sajt! Inget tjafs och inget bråk. Ungefär som här. Nice och trevlig stämning.

Anders 50
0

Dessa mängder av jordens befolkning som dricker vin kan ju inte ha fel, de måste ju tycka det är gott, men….jag är inte kräsmagad, äter det mesta, dricker det mesta (utom Gauffings dubbelblandning) men vin kan jag inte begripa att nån kan tycka är gott. Och alla dessa vinkännare som säger att de känner smaker av bröd, medelhavsvindar, vintrampare och vädret 1988 (nu överdrev jag lite) .o.s.v i vinet begriper jag heller inte. Nä, ska det jäsas så ska det va öl, sprit eller surströmming.
Fast ni som gillar vin får inte ta illa upp. Detta är bara min åsikt om vin.

Nore
0

#21. Du talar så väl, så en kan tro du är väckelsepredikant, o man skall ju inte tala illa om guds govor, det där med strömmingen är det många som reagerar för, men de äter gärna sardiner när prosessen är så lika, en klämma med öl till o liten klar det är snart agusti 890-3.Skrattande

Hawknestgrove
0

HAha, ja 33 miljarder flugor kan inte ha fel….. ÄT S*IT!!!!

Men vi diskuterar även öl coh starksprit där inne! Så kom igen!

Anders 50
0

#23 Ja då så….får väl prov(smaka)kika lite…Fundersam

Hawknestgrove
0

Ja eftersom det en gång i tiden fanns en sajt som hette Whisky i fokus, men som kvävdes  i sin linda av sajtvärlden gick upp i rök, så diskuterar vi faktiskt mer än bara vin. KAffe, tex…..

Yvette
0

Ok, jag klickar över dit. Om inte annat så för att få läsa vad dom där tokiga gamla gubbarna har att säga mer. Inga namn nämnda…..

[LenaB]
0

Ja, på vinsajten så kan man prata om all alkohol. Öl, vin, sprit, likör, drinkar osv. Vi pratar även mat till dryck och tilltugg till öl tex. Glad

Nore
0

#26. Ja kanske är en av de tokiga gubbarna, men lilla vän jag var gift med en vinalkolist i fem år, o de var sannerligen inte problefria ska du veta

Hawknestgrove
0

Ja, Nore, det är inget kul när det blir fel bruk. Alkoholism är av ondo, oavsett om det är vin de dricker, eller om de äter skokräm. Ja sant…..