Någon kräftfiskare??
Någon här som ska ut och fiska kräftor? Tänkte att det vore en kul artikel så här i kräfttider. Så, om någon känner sig manad, ta gärna kort på "fisketuren" och skriv något kul.
Tack tack!
// David
Ett hem utan katt är bara ett hus...
Inte iår men jag var förra året. har nog lite bilder från den turen som resulterade i 2200 kräftor ca.
//Pia

Ja du DavidE kräftor smakar bäst om de är fiskade på grannens fiskevatten o nubben är kall
Tyvärr så har mitt fiskevatten blivit smittade av kanotister, som inte rengjort kanoterna mellan olika vatten, o någon tjuvfiskare med icke rengjorda fångstredskap, Vi hadde äkta flodkräftor till för två år sedan, sen har det varit helt dött
Fy fasiken vad trist Nore! Att inte folk lär sig att vara mer rädd om våra vatten och natur..vad kan du göra åt det nu?
Cris sajtvärd på Livskvalitet & Utomjordiskt.
Hemsida www.livskvalitet-2.se kliv in!
Varför står mina fötter på jorden när resten av min kropp är ute i rymden.

#3. Så du har den färgen på dina kräftor, det måste väl vara kinesiska
jag skojar med dej bara lite förstår de såg sådana ut när de är nykokta, oooo gud så gooooott, snålvattnet rinner runt munnen när man ser en sådan läcker bild, nästa så man känner lukten av dill o saltlagen.

#8. Hihi hur dax skall vi komma, för det var väl en inbjudan tyckte jag eller
Men du skall veta jag är försiktig med dillen, för en kan få så förjordat ont i huvudet av den, o det är presis likadant vid midsommaren.
Som sakt jag skall lägga ut några burar i en bäck o kolla om det fins något där, har jag tur så har turisterna inte varit där än o smittat bäcken.
Nu till en fråga hur ser ni om det är en flod eller signal ni fått i buren, jag vet men vet ni?
Ingen aning Nore.
Ja jag har kräftor i frysen hemma hos mor så det är bare o komma. Där vi fiskade förra året var de massor med kräftor. Alla som iskade fick drösvis och de var så galna att de var framme mitt på dagen i solljuset. Kunde fånga kräftor dygnet runt om vi ville. Men jag skulle inte vilja bada där med tanke på hur många som fanns. skulle inte ha några tår kvar tror jag.
//Pia
#10 OM jag inte har fel så har signalkräftan en ljus fläck fram på klon.
// Anders...f.d. 890-3 .....och fortfarande batteridriven!
Hm ja det låter bekant att ngn av dem skaha det ja.
//Pia

Det stämmer helt ackorat det, o sen kan signalkräftan böjaklon längre bak än flodkräftan o så är den mer försvarsvillig.
Här har det fiskats kräftor idag ! Har ett bra ställe där det finns gott om dem……Hemköp.
// Anders...f.d. 890-3 .....och fortfarande batteridriven!

#15. Men du har väl inte långt till Vättern, hörde att de sålde nyfångade kräftor för en hundring kg.
Men vad spelar det för roll om det är turkiska eller kinesiska, man skall äta o inte prata med dem, oooo vaa spelar det för roll efter tre fyra kräftor med tillbehör, de rent utav är jäkligt goda o hon bordsgrannen är rätt trevlig, hoppsan vad tog den klon vägen någonstans
OJ! Slurp som sagt… men fördrar faktiskt havskräftor! Mer mat pådem1
The Owls are not what they seem
de ska va gôtt å leva, annars kan de kvitta.....
det skulle jag nog inte våga nu