Gråsparv i bad
Gillar verkligen sista bilden - härliga nyanser och trevlig spegelbild!
mvh Martin
Det är inte alla som har så fint "fågelbad" som du gjort i sommar ! Kallt i vattnet ? ? Den ena ungen verkar ju känna på vattentempen med foten.
Kul med lite "badbilder" och att du ser skillnad på gråsparv och pilfink. Många tar fel.
// Anders...f.d. 890-3 .....och fortfarande batteridriven!
#5 Kul att du gillade den..
#6 Jag har inte varit helt säker förut men det är jag idag.
Det är vid sådanahär tillfällen man står i valet och kvalet om man inte skulle ha skaffat ett bättre objektiv…menmen..Jag har lovat mej själv….att om jag är lika foto"nojig" om ett år…kommer det att bli en bättre kamera köpt med flera olika objektiv.:)
Köper du en annan kamera kommer du bli livsfarlig. Du tar redan nu helt underbara bilder. Tror nog det beror på den som är bakom kameran
Jätte fina bilder på fåglarna.
#7 Dina bilder duger i alla fall åt mig. En kamera med objektiv finns på min önskelista.
Underbara bilder och du har fångat något roligt och charmigt. Men med ett sånt fågelbad du fixat "åt dem" så är det väl inte undra på att de trivs:))
//Pia
#8 haha! jag är och blir nog ganska ofarlig
#9 När du väl har slagit till och köpt en och börjat fota mer… kommer det inte bli någon hej på dej.
hehe!
#10 Det tog sin tid innan de tordes vara kvar när jag tog i kameran…men de verkar som om de har förstått att jag inte är en så stor fara…..
Kolla inlägg #2.. där..högst upp till vänster finns en söt grönsiska..jag hade flera stycken av dem här,de flög i kors och tvärs mellan äppelträden och dammen..men de var väldigt snabba…..det blir till en utmaning…..att lyckas få ett någorlunda foto på den framöver.
Åh, tack för en underbar badserie!
The Owls are not what they seem
de ska va gôtt å leva, annars kan de kvitta.....

Fina badbilder på gråsparvar! Här verkar de utrotade, har inte sett en enda gråsparv på flera år!?
#12,13 Tack!
De har flyttat hit…de hälsar så gott…hihi!
skämt och sido….här har det kommit fler och fler sparvar genom åren…jag har bott här i snart 20år….jag blev själv glatt överraskad för 2 år sedan då de första sädesäleparet dök upp här….dessa fanns det gott om där jag växte upp…men ingen här under 18års tid….så tappa inte hoppet
Här finns det heller inga gråsparvar, bara pilfinkar som är ganska lika. De började försvinna när jordbruket moderniserades.
#16 Inte så konstigt när en del fjäskar med så fina fågelbad.