Duvbo i päronträdet
Jag undrar om det finns någon som vet hurdana duvor blir när de har ett bo i en trädgård? Kan de vara aggressiva om de får ungar?.
Just nu håller två duvor på att hämta pinnar till sitt bo i vårt päronträd. Det är ju lite roligt att se på när de kämpar med sina pinnar, men jag hoppas att de inte anfaller oss senare! De här duvorna har suttit i vår skorsten och väckt oss tidigt varje morgon.
Sålänge ni inte står rakt under boet eller är allt för nära det är det nog ingen fara.
Häftigt bild!
mvh Martin
Hej!
Kul med duvor tycker jag, men vet att inte alla håller med.
Ett duvbo brukar inte vara mycket mer än några pinnar i kors..lol
Aggressiva är dom inte, men om dom lyckas med kläckningen skator o kråkor till trots, bör du inte ha fikabordet under boet..dom lortar ner en hel del.
Tack för era svar.
#1 Kul att du gillade bilden!
#2 Här finns massor av skator och kråkor så det kanske inte blir så lugnt för duvorna!
# 3 Tack själv. Liksom Marnyman tycker jag att det var en mycket fin bild!
Har ett stort pilträd på min tomt som duvorna bygger i varje år. Dom sitter ofta på min antenn o skorsten och hoar. Trots skator o kråkor blir det ofta några kullar.
Jag är själv jägare, men jagar inte duva så länge dom har ungar. även om jakttabellen säger något annat.
Jag föredrar att vänta på sträcken och försöker under lovlig tid hålla efter kråkor o skator.
Jättehäftig bild! Skarattr samtigt här hemma åt duvorna, som går nere på gärdet. Där kurtiseras det för fullt hela kvällarna, ett par. Att de bara orkar………
The Owls are not what they seem
de ska va gôtt å leva, annars kan de kvitta.....

Den bilden gillar jag åxå. Den erfarenhet jag har av duvor i trädgården är att de kan vara väldigt pratsamma tidigt på morgonen. Gääääääääsp. Har det blivit bäbisar i boet ?
Tina Nordberg medarbetare:
Fågelskådning i fokus
Svamp i fokus
Ja bebbar?
The Owls are not what they seem
de ska va gôtt å leva, annars kan de kvitta.....