Ekorrebäbis
Dagens glädjeämne; jag sitter på balkongen och snusar på den nyregnade luften. Så får jag syn på vårt ekorrepar som snor runt i tallen. De är så himla söta och jag har inte sett dem på ett tag. Så kikar jag lite längre ner på tallen och vem sitter där? En betydligt mindre bäbis-ekorre som spanar in föräldrarnas framfart. Så näpen att jag blir alldeles tårögd och tänker att jag nog sett fel -men den sitter ju där och är alldeles… liten! 
Hann tyvärr inte med med kameran, men lovar att göra ett tappert försök även nästa gång…
Det är få saker som kan framkalla ett sånt leende som djurungar.

Ohh, förstår känslan. Den är helt underbar. Dessa små djurbarn får en att bli alldeles rörd.
Cave quid dicis, quando, et cui
Audiatur et altera pars
Ja det är härligt. Jag tycker små igelkottar är så söta när de "pinnar på" efter föräldrarna (eller är det mamma):) Kanske har pappan dragit.
Som skogsarbetare ser jag ofta ekorrar. Har faktiskt sett en ekorre bli jagad av en mård också. Ganska ovanligt tror jag. Ekorren klarade sig inte….tyvärr.
Men visst är de söta de små. Undrar om det skulle gå att ha de som husdjur? Kanske om man var Tarzan?:)
//CarlS

Min mamma uppfostrade en liten ekorre när hon var flicka. Han brukade tydligen helst sova i morfars bröstficka, har jag fått berättat för mig. Åh, de är fina!
#4 Mysigt…:)
//CarlS
Det finns tama varianter av ekorrar :)
Ni ser info och bilder på dom här länkarna :):
http://www.zoonen.com/artikel.asp?oid=5790